آفتاب
در دانشگاه صنعتی شریف

پنجمین دوره مسابقات ساخت سامانه‌های هوافضایی برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات ساخت سامانه‌های هوافضایی برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوا فضایی، جمعه 7 آذر ماه با حضور 262 تیم دانش‌آموزی در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

سیدمحمدرضا موسوی، دبیر اجرایی این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: قطب علمی سامانه‌های هوا و فضایی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف هر ساله به منظور آشنایی دانش آموزان با رشته‌های مهندسی هوا فضا، تقویت کار تیمی در آن‌ها، بروز خلاقیت‌هایشان و‌آشنایی با فرایند طراحی و مهندسی، سلسله مسابقاتی را طراحی می‌کنند که امسال شاهد پنجمین دوره این مسابقات هستیم.

وی با بیان این‌که مسابقات در چهار گرایش برگزار می‌شود از جمله این گرایش‌ها را شامل طراحی و ساخت گلایدر، طراحی و ساخت هاورکرافت یا هواناو، طراحی و ساخت راکت با محموله قابل بازیابی و مکانیزم بازیاب محموله فضایی عنوان کرد و گفت: در این دوره از مسابقات 262 تیم از 18 استان شرکت کردند که در مجموع 800 دانش آموز در این دوره مسابقات حضور می‌یابند.

به گفته وی، 167 تیم در گرایش طراحی و ساخت گلایدر، 30 تیم در گرایش طراحی و ساخت هواناو، 27 تیم در گرایش طراحی وساخت راکت با محموله قابل بازیابی و 38 تیم نیز مربوط به گرایش طراحی و ساخت مکانیزم بازیاب محموله فضایی است.

موسوی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات یک روزه است و در نهایت از هر گرایش سه تیم به عنوان برگزیده با ارائه جایزه نقدی تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام

کد N600254

وبگردی