آفتاب
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:

افتخار ارتش تکیه بر توان متخصصان داخلی و استفاده از سلاح‌های ساخت داخل است

افتخار ارتش تکیه بر توان متخصصان داخلی و استفاده از سلاح‌های ساخت داخل است

اکنون نیروی دریایی امنیت را در خلیج عدن و همچنین مالاگا تأمین کرده است، نیروی دریایی تاکنون دو هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته و به 22 کشتی تجاری کشورهای دیگر نیز کمک کرده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی امنیت منطقه را در دست دارد، گفت: اکنون نیروی دریایی امنیت را در خلیج عدن و همچنین مالاگا تأمین کرده است، نیروی دریایی تاکنون دو هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و بیش از 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته و به 22 کشتی تجاری کشورهای دیگر نیز کمک کرده است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم حسین آزاد در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی با تقدیم 700 شهید و در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 48 هزار شهید نقش مؤثری در تثبیت نظام و حفظ آرمانهای انقلاب داشت.

وی افزود: جلوگیری از حرکت رژیم بعثی به داخل کشور و تثبیت آن در پشت مرزها در ابتدای جنگ، نفوذ به عمق خاک دشمن و از بین بردن اهداف از پیش تعیین شده و ضربه زدن به اقتصاد جنگ رژیم بعثی بخشی از دستاوردهای ارتش در دوران دفاع مقدس بود.

وی از مهم ترین وظایف دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس را نابودی توان تولید و صادرات نفت عراق و همچنین حفاظت از سکوهای نفتی و نفتکش‌های کشورمان دانست.

آزاد اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نخستین نیرو از نیروهای مسلح کشور بود که در دفاع مقدس توانست به اهداف نهایی جنگ دریایی که همان درهم کوبیدن ماشین جنگی دشمن، بستن خطوط مواصلاتی دریایی دشمن و بازنگه‌داشتن خطوط مواصلاتی دریایی خودی است، دست یابد.

وی ادامه داد: نه تنها در این سال‌ها دانش کاربری نیروی دریایی را در اختیار در آوردیم بلکه اقتدار ایران در عرصه آب‌های بین‌المللی را بیش از پیش به جهانیان گوشزد کرده‌ایم.

وی گفت: امروز افتخار ارتش تکیه بر توان متخصصان داخلی و استفاده از سلاح های ساخت داخل است که با توجه به نیاز کشور طراحی و ساخته می شوند.

آزاد همچنین به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص استفاده از منابع دریایی برای کشور اشاره کرد و گفت: در چند سده گذشته استعمارگران با موانعی که برای کشور بوجود آوردند باعث شدند تا ما از منابع دریایی خود دور شویم که به برکت انقلاب و تدابیر رهبری توانستیم دستاوردهای ارزشمندی را درخصوص حفظ و استفاده از منابع دریایی خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری درخصوص استفاده از دریاها، برنامه های کلان و راهبردی را برای ما ترسیم کرده اند که چگونه می توانیم از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کنیم که در مرحله نخست باید اقتدار خود را حفظ کرده و با برقراری امنیت بهره برداری لازم را از منابع دریایی داشته باشیم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، سفرهای دریایی دوردست را یکی از برنامه های نیروی دریایی برای آینده ای نزدیک دانست و گفت: نیروی دریایی تاکنون در باب المندب، کانال سوئز، دریایی مدیترانه، تنگه جبل الطارق، جنوب هندوستان، خلیج بنگال، تنگه مالاگا، دریای چین، اقیانوس آرام، بندر دارالإسلام و جیبوتی حضور یافته و امیدواریم در سفرهای آینده از طریق آفریقای جنوبی وارد اقیانوس اطلس شویم.

کد N600173

وبگردی