آفتاب
/فلسین، مسئله اصلی دنیای اسلام/

رحماندوست: مسئله دفاع یا عدم دفاع از فلسطین مبنای تشخیص حق از باطل است

رحماندوست: مسئله دفاع یا عدم دفاع از فلسطین مبنای تشخیص حق از باطل است

نماینده تهران در مجلس گفت: هم اکنون مبنای تشخیص جبهه حق وباطل دفاع از فلسطین است که البته جبهه باطل سعی دارد با به حاشیه بردن این مسئله مبنای تشخیص حق و باطل را از ذهن مسلمانان پاک کند.

نماینده تهران در مجلس گفت: هم اکنون مبنای تشخیص جبهه حق وباطل دفاع از فلسطین است که البته جبهه باطل سعی دارد با به حاشیه بردن این مسئله مبنای تشخیص حق و باطل را از ذهن مسلمانان پاک کند.

مجتبی رحماندوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با تاکید بر اهمیت بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد لزوم ایجاد یک نهضت علمی و منطقی برای ریشه کن کردن جریان‌های تکفیری و دفاع از مسئله فلسطین اظهار کرد: تا پیش از سال 2011 ما شاهد شکل‌گیری جریان‌های تکفیری با مدیریت مستقیم سعودی‌ها بودیم اما این جریانات با اقبال زیادی روبه رو نبودند و جهت گیری کشورهای اسلامی و عربی به خصوص در غرب آسیا با رژیم صهیونیستی بود، به این علت که این رژیم را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه می دانستند و یک نوع هم آوایی بین همه ملت ها و جریان های سیاسی مستقل علیه رژیم صهیونیستی شکل داده بود.

رحماندوست در ادامه تصریح کرد: برای خلاصی صهیونیست ها و دولت های جعلی اسرائیل از این هم آوایی و دشمنی دولت های مسلمان غرب آسیا چاره ای اندیشیده شد که این جریان های محدود تکفیری که مورد حمایت مالی آل سعود بودند تبدیل به یک موج گسترده و فراگیر شوند، با این هدف توجه مردم و جوانان مسلمان منطقه به جای مقابله با رژیم صهیونیستی، دفاع از جان خودشان با این جریانات شد.

او ادامه داد‌: بر این اساس اتفاقی که رخ داده است دفاع حزب الله از مردم و مقدسات و محدود کردن انرژی‌شان برای مقابله با جریان های تکفیری است و طی مدت اخیر فرصت آن را پیدا نکرده‌اند که یک مقابله همه جانبه با رژیم صهیونیستی داشته باشند؛ بنابراین مشاهده می کنیم طی مدت اخیر که جریان های تکفیری در منطقه و به خصوص درعراق به وجود آمده‌اند، رژیم صهیونیستی بیشترین ثبات و امنیت را تجربه کرده است، گروه‌های تکفیری مثل داعش در حالی که همه جهان اسلام را تهدید می‌کنند ولی حتی یک شلیک نمادین را به سمت اسرائیل انجام نداده‌اند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: در حال حاضر دفاع یا عدم دفاع از فلسطین تبدیل به یک معیار در سطح بین‌المللی برای دفاع از حق ویا عدم دفاع از آن تبدیل شده است. به دلیل آنکه نوع حقی که شهروندان فلسطینی برای استفاده از حق خود دارند نیاز به تلاش و برقرار کردن رابطه منطقی فکری تا به نتیجه مطلوب برسیم را ندارد، هر انسان منطقی تصدیق می‌کند که این ها حق استفاده از سرزمین خودشان را دارند ، نکته دیگر اینست که آنهایی که این حق را به رسمیت نمی شناسد و یا تلاش دارند این مسئله به زاویه و حاشیه رانده شود، در سطح دنیا یک جناح هستند که در راس آن رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارند و در راس همه آنها انگلیس است.

به گفته رحاندوست از طرف دیگر کسانی که معقدند باید از حق آنها دفاع شود وبه حاشیه نروند یک جبهه بزرگ دیگری در دنیا است که اولین اعضای آن مردم حق طلب دنیا هستند و دیگر هم یکسری از دولت های حامی مقاومت مثل روسیه هستند و ایران و لبنان در راس این جبهه قرار دارند.

وی با اشاره به این بخش از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "تلاش کردند مسئله دفاع از فلسطین را به حاشیه ببرند" افزود: پس می توان با این مبنا تشخیص داد حامی حق و باطل کدام است. اگر جبهه باطل در حالی که حدود نیم قرن است سعی دارند مساله فلسطین را به حاشیه ببرند قصد دارند این مبنای شناخت حق را باطل را از حافظه مردم پاک کنند.

انتهای پیام

کد N600079

وبگردی