آفتاب

امیرپوردستان: دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است

امیرپوردستان: دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که غرب از دشمنی خودش با ایران کوتاه نیامده است، گفت: امروز اسلام و انقلاب اسلامی تمام معادلات استکبار را بر هم زده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که غرب از دشمنی خودش با ایران کوتاه نیامده است، گفت: امروز اسلام و انقلاب اسلامی تمام معادلات استکبار را بر هم زده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پانزدهمین گردهمایی فرماندهان این نیرو در مشهد مقدس، اظهار داشت: مخالفت اصلی غربی‌ها، با اسلام و تفکر اصیل اسلامی است. مخالفت با انرژی هسته‌ای و حقوق بشر تنها یک بهانه است؛ استکبار از همان ابتدا با رشد نهاد انقلاب اسلامی مخالف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بی وفایی برخی از یاران امام حسین(ع) تصریح کرد: بسیاری از انسان‌ها دغدغه اصلی‌شان دنیا است و فقط دین را به زبان می آورند. این غربت و مظلومیت در واقعه غدیر نیز به چشم می‌خورد. همیشه افرادی بودند که نام دین را یدک می‌کشند اما نسبت به مفاهیم و مبانی دینی باور قلبی ندارند.

سرتیپ پوردستان افزود: در غدیر بیش از 120 هزار نفر با پیامبر(ص) بیعت کردند اما چه می‌شود که این افراد از بیعت خود بر می‌گردند و امیرالمومنین(ع) 23 سال خانه‌نشین می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که غربت اهل بیت(ع) در 22 بهمن 57 شکسته شد، تصریح کرد: فرزند اهل بیت(ع) از جماران صدای اسلام را به گوش جهانیان رساند، اسلام در سلول‌های مردم ایران نفوذ کرد و اگر می بینیم استکبار این چنین به دست و پا افتاده به این دلیل است که امروز اسلام و انقلاب اسلامی تمامی معادلاتشان را بر هم زده است.

وی خاطرنشان کرد: 11 سپتامبر بهانه‌ای برای ورود دشمنان به منطقه بود. عراق و افغانستان بهانه‌های بسیار مناسبی برای حمله به ایران بودند، اما مشاهده کردند ملت ایران میدان را برای مقابله با تجاوز خالی نمی‌کند.در طول این سال‌ها، نیروهای نظامی آمریکا بارها از عراق فرار کردند. شرایط اقتصادی و بسیاری از مسائل دیگر سبب شد که نیروهای خود را از این کشورها عقب بکشد. امروز استکبار فکر می‌کند با توسل به گروهک‌های تروریستی می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.

پوردستان ادامه داد: از 22 بهمن 57 غرب از دشمنی خودش با ایران کوتاه نیامده بر این اساس ما باید نیروهای خود را بسیج کنیم. ارتش باید تمامی تلاش خود را برای احیاء و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که ما در یک موقعیت حساس تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: کربلای دیروز، امروز در حال رقم خوردن است. برای جان‌فشانی در مسیر انقلاب اسلامی باید با تمامی قوا آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با اشاره به این که دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است، تصریح کرد: داعش در 15 روز پنج استان عراق را زیر پا می‌گذرد لذا این نیرو قطعاً از طرف غرب حمایت می‌شود.

او در ادامه افزود: یکی از طرح‌های دشمن این است که اگر داعش از مرزهای غربی کشورمان فاصله بگیرد، تهدیدات در مرزهای شرقی ایران افزایش پیدا کند و ما باید در این زمینه آمادگی کامل داشته باشیم. هنر یک فرمانده این است که بتواند یک یگان را رشد بدهد وگرنه کارهای نظامی صرف را یک رایانه هم می‌تواند انجام دهد.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به این که‌ بازدیدهای مستمر در سراسر کشور افزایش یافته است، گفت: فرماندهان یگان‌ها باید نظم را از زیر مجموعه های خود طلب کنند تا نظم در ارتش به یک الگوی فراگیر تبدیل شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "ارتش امروز یک ارتش متدین است" این موضوع یعنی این که ارتش باید تأثیرگذار باشد این مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از ارتش است و همه ما وظیفه داریم در تبیین این راهبرد تلاش کنیم. باید هم ظاهر و باطن ارتش به سلاح دین مجهز شود.

انتهای پیام

کد N599996

وبگردی