آفتاب

دیدار رئیس ستاد ارتش آمریکا با بارزانی و تاکید بر ادامه کمک‌های آمریکا به پیشمرگ‌ها

دیدار رئیس ستاد ارتش آمریکا با بارزانی و تاکید بر ادامه کمک‌های آمریکا به پیشمرگ‌ها

مسعود بارزانی با اشاره به اینکه جنگ با داعش نیازمند امکانات و تلاش بین‌المللی بیشتری است، تاکید کرد که پیشمرگ‌های تحت فرمانش با امکانات ناچیز در جبهه‌ای به طول هزار و 500 کیلومتر در حال نبرد با داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با ریموند اودیرنو، فرمانده ستاد ارتش آمریکا که به اربیل سفر کرده است ضمن هشدار نسبت به خطر داعش برای تمامی منطقه گفت: نابودی تمامی پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در عراق وسوریه نیازمند تلاش بین المللی مشترک و همکاری همه کشورهاست.

طبق گزارش دفتر ریاست اقلیم کردستان در این نشست نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، مسرور البارزانی، رئیس دستگاه امنیت کردستان، فواد حسین، رئیس دفتر دولت اقلیم، مصطفی سید قادر، وزیر نیروهای پیشمرگ و جمعی از فرماندهان نظامی و امنیتی حضور داشتند.

در این دیدار درباره آخرین دستاوردهای میدانی نیروهای پیشمرگ در نبرد با داعش، نیازهای این نیروها و نحوه افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌ میان پیشمرگ‌ها، ارتش آمریکا و نیروهای عراقی صحبت شد. همچنین دو طرف بر ادامه تلاش‌های مشترک با هدف مقابله با تروریسم و نابودی آن تاکید کردند.

بارزانی با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگ با امکانات نظامی کم و محدود با داعش مبارزه می‌کنند گفت: نیروهای ما در نبرد با داعش که تجهیزات نظامی و سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند.

رئیس اقلیم کردستان عراق ادامه داد: داعش خطری برای همه است و مقابله با تهدیدات این گروه تروریستی تلاش بین المللی مشترکی را از سوی تمامی کشورها می‌طلبد.

اودیرنو هم در مقابل تاکید کرد که سفر او برای آگاه شدن از وضعیت جبهه‌های نبرد از نزدیک و شنیدن نظرات بارزانی درباره نحوه افزایش هماهنگی‌ها و همکاری مشترک میان نیروهیا ائتلاف و پیشمرگ‌ها بوده است.

وی تاکید کرد که این دو با همکاری یکدیگر دستاوردهای بزرگی را برای نبردهای زمینی با داعش به دست آورده‌اند.

رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: ما به کمک و حمایت از پیشمرگ‌ها و ارتش عراق در نبرد با تروریسم ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کند موانع موجود بر سر راه کمک رسانی را بردارد.

کشور عراق از زمان اعلام حالت فوق العاده در 10 ژوئن 2014 شاهد شرایط امنیتی خاصی بوده است و عملیات نظامی امنیتی با هدف بیرون راندن داعش از استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N599918

وبگردی