آفتاب
در مجلس عوام

هاموند: می‌توان تا ژوئن به توافق جامع دست یافت

هاموند: می‌توان تا ژوئن به توافق جامع دست یافت

وزیر امور خارجه انگلیس در مجلس عوام با بررسی روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: هنوز اختلاف نظرهای مهم و محکمی میان طرف‌های مذاکره‌کننده وجود دارد اما در این دور از مذاکرات پیشرفت‌های حاصله قابل توجه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی‌اش با نمایندگان مجلس عوام این کشور درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و تمدید مذاکرات، گفت: زمان بیش‌تری لازم بود تا بتوان توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش را تضمین کرد.

او ادامه داد: توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است. اگرچه تفاوت‌های مهم و محکمی باقی مانده است اما پیشرفت حاصله در مذاکرات قابل توجه بود.

وزیر امور خارجه انگلیس هم‌چنین گفت: هنوز برای نزدیک‌تر کردن فاصله‌ها درباره برخی مسائل مهم نیاز به زمان است. یکی از این مسائل ظرفیت غنی‌سازی ایران است. ما می‌دانیم که این‌گونه مذاکرات مشکل و پیچیده است و این مذاکرات نیز اینگونه است.

وی ابراز امیدواری کرد: می‌توان به توافق جامع تا تاریخ جدید ضرب‌الاجل (30 ژوئن و 9 تیر) برای مذاکرات دست یافت و تا آن زمان رژیم تحریمی باقی می‌ماند.

هاموند درباره زمان بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، گفت: اکنون مذاکرات درباره مسائل تکنیکی از جمله تجهیزات سفارت و خدمات ارائه روادید ادامه دارد اما هنوز قادر به انجام توافق با دولت ایران در این باره نیستیم.

هم‌چنین داگلاس الکساندر، وزیر خارجه در سایه انگلیس گفت: انجام ندادن توافق چندان خوب نیست اما بهتر از یک توافق بد است. سپس وی از رویکرد دولت در قبال ایران دفاع کرد.

انتهای پیام

کد N599860

وبگردی