آفتاب

تعداد ۱۱۲۳ عملیات اطفاء حریق توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی انجام شده است

تعداد ۱۱۲۳ عملیات اطفاء حریق توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی انجام شده است

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرعامل آتش‌نشانی استان کرمانشاه از انجام یک هزار و ۱۲۳ عملیات اطفای حریق توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی طی هشت ماهه سپری شده از امسال خبرداد.

حجت‌الله جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار مهر، از انجام یک هزار و ۱۲۳ عملیات اطفای حریق طی هشت ماهه سپری شده از امسال توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی خبرداد.

وی افزود: از این تعداد یک یک هزار و ۹۴ مورد آن غیرعمد و ۲۹ مورد عمدی بوده است.

جهانبخشی تصریح کرد: بر این اساس  یک هزار ۱۲۳ مورد وقوع آتش‌سوزی گزارش شده که از این تعداد ۳۷۴ مورد از آتش‌سوزی‌ها به علت ناشی از بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری شهروندان، ۱۶۶ مورد برق، ۱۰۱ مورد گاز، ۴۱ مورد مایعات قابل اشتعال، ۱۰ مورد کبریت و ته سیگار، چهار مورد بخاری و آبگرمکن، ۱۴۵ مورد نامعلوم، ۲۹ مورد عمدی و ۲۵۳ مورد نیز سایر علل بوده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی استان کرمانشاه، همچنین از وقوع ۵۵۵ مورد حادثه دیگر در این مدت خبر داد و گفت: بر این اساس ۱۰۶ عملیات در حوادثی چون تصادفات و سرنگونی خودرو، ۲۱۲ عملیات نجات افراد محبوس شده در آسانسور و اماکن، ۱۰۲ مورد عملیات دفع مزاحمت حیوانات و ۱۳۵ مورد عملیات مربوط به سایر حوادث توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی صورت گرفته است.

مدیر عامل آتش‌نشانی استان کرمانشاه با بیان اینکه این حوادث ۷۱۷ مورد آسیب‌دیدگی در پی داشته است، گفت: از این تعداد ۴۷۷ مورد نجات یافته، ۲۱۴ مورد مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۶ مورد نیز فوت شده‌اند.

وی از انجام ۲۴۷ عملیات آبرسانی و استقرار خودرو جهت حفاظت در همین مدت هم خبر داد و گفت: ۳۸ عملیات آن مربوط به آب‌گرفتگی معابر، دو مورد آبرسانی و ۲۰۷ مورد نیز عملیات استقرار خودرو جهت حفاظت بوده است.

کد N599850

وبگردی