آفتاب

مولفه‌های دانش‌بنیان‌شدن شرکت‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر تعریف می‌شود

مولفه‌های دانش‌بنیان‌شدن شرکت‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر تعریف می‌شود

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شروع فرآیند تعریف مولفه‌های دانش‌بنیان شدن شرکت‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: پس از مشخص شدن این شاخص‌ها شرکت‌های فعال در این حوزه به سمت و سوی دانش بنیان شدن هدایت می‌شوند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مهندس سیدهادی سیادتی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری جلساتی به منظور تعریف شاخص‌های شرکت‌های دانش بنیان این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون دو جلسه ما بین نمایندگان این ستاد با نمایندگان حوزه‌های سینما و فیلم‌های مستند، اسباب بازی، بازی‌های کامپیوتری و انیمیشن پیرامون تعریف این شاخصه‌ها تشکیل شده است.

وی به خروجی این جلسات و مثبت بودن نتایج آن اشاره کرد و افزود: با توافقات صورت گرفته میان نماینده ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نمایندگان حوزه‌های یاد شده قرار بر این شد که مولفه‌های دانش بنیان شدن شرکت‌های فعال در این زمینه‌ها، تعریف، آماده و در اختیار ستاد جهت بهره برداری قرار گیرد.

سیادتی با بیان اینکه مولفه‌های تائید شده از سوی این ستاد در زمره شاخص‌های صدور مجوز شرکتهای دانش بنیان در حوزه‌های فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پس از مشخص شدن این شاخص‌ها شرکتهای فعال در این حوزه به سمت و سوی دانش بنیان شدن هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئولیت ارزیابی این مولفه‌ ها را با استفاده از ظرفیتهای نهادهای تخصصی همکار بر عهده دارد و از این رو می‌کوشد تا با افزودن این مولفه ها به مولفه‌های از قبل تعیین شده مسیر ورود شرکتهای فعال در حوزه فرهنگ و هنر را هموارتر کند.

انتهای پیام

کد N599835

وبگردی