آفتاب

درخواست امام زمان (عج) از مؤمنین چیست؟

درخواست امام زمان (عج) از مؤمنین چیست؟

یک کارشناس مسائل مذهبی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدوی با طرح این سوال که "درخواست امام زمان(عج) از مومنین چیست؟" گفت: بسترسازی و فراهم آوردن شرایط ظهور درخواست امام عصر(عج) از مومنین است.

یک کارشناس مسائل مذهبی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدوی با طرح این سوال که "درخواست امام زمان(عج) از مومنین چیست؟" گفت: بسترسازی و فراهم آوردن شرایط ظهور درخواست امام عصر(عج) از مومنین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان این مطلب اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به شایستگی زمینه ساز ظهور باشیم ابتدا باید خداوند متعال و سپس حضرت مهدی(عج) را به خوبی بشناسیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: قرائت و تدبّر در دعای عهد بهترین نسخه برای شناخت واقعی خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) است که انسان با قرائت این دعا و نگاه عمیق به مفاهیم و ترجمه آن می‌تواند به خوبی به آنچه روح و جان آن می‌طلبد دسترسی پیدا کند.

کفیل راهکار دوم شناخت خدا و آمادگی برای ظهور را نگاه به هدف قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) در واقعه کربلا و عاشورا خون خودش را به خداوند متعال هدیه داد و اگر به واقعیت مساله دقت کنید در واقع امام با این کار انسان‌ها را از بند شیطان رهایی بخشید و بنده‌ها را با خداوند آشنا و رفیق کرد.

این عضو مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت با نثار جان خود و اهل بیتش(ع) در واقع جامعه خودمحور را به سوی جامعه خدا محور سوق داد و همه منیّت‌ها را از بین برد.

کفیل گفت: در دوران امام حسین(ع) همه جامعه اسلامی سرگرم خود و دنیای خود بودند و نتیجه‌اش آن شد که از امام خویش و حمایت از ایشان غافل شدند و حتی سر از تن مبارک‌شان جدا کردند و هر کسی به نوعی بر حضرت و اهل بیت امام(ع) توهین کرد و این چیزی جز دنیا طلبی و زیاده طلبی انسان‌ها نیست که حتی امام خود را به شهادت رساندند.

وی با بیان این‌که «همه باید دست به دست هم برای انجام کار اساسی و جدی تلاش کنند» تصریح کرد: همه باید کاری کنند تا جامعه خودخواه نشود بلکه خدا خواه شود و این تنها با مدد گرفتن از اهل بیت(ع) میّسر خواهد شد.

کفیل تاکید کرد: برای اینکه بتوان در این مسیر قدم گذاشته و رو به رشد و ترقّی گام نهیم باید دو مطلب را مورد عنایت جدّی قرار دهیم یک؛ دغدغه دین داشته باشیم و نسبت به آن بی تفاوت نباشم و دیگر آنکه در برابر هر بدعت و شبهه مخالفت و ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ آفتی برای دین بدتر از بدعت و خرافه نیست که باید اهل علم و تقوا در برابر آن ایستادگی کرده و نسبت به حذف آن تلاش کنند.

انتهای پیام

کد N599728

وبگردی