آفتاب

چورکین: مسکو از طرح دی میستورا درباره سوریه حمایت می‌کند

چورکین: مسکو از طرح دی میستورا درباره سوریه حمایت می‌کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های جامعه جهانی با دولت سوریه و عراق جهت مقابله با تروریست‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خود در مجمع عمومی این سازمان خواهان هماهنگی تلاش‌های جامعه جهانی برای مقابله با تروریست‌ها و ممانعت از پیوستن تروریست‌های خارجی به گروه داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریست شد.

وی بر اهمیت هماهنگی این تلاش‌ها با دیگر طرف‌ها در منطقه از جمله دولت سوریه و عراق تاکید کرد و گفت: جنایت‌های تروریست‌ها در خاورمیانه فاجعه بار است.

چورکین تصریح کرد: مقابله مشترک با تروریسم باید یکی از مهمترین محور مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان جهت حل بحران این کشور باشد.

وی گفت: ما همچنان به همکاری با طرف‌های سوری براساس بیانیه ژنو و اصول آن جهت حفظ وحدت و حاکمیت سوریه و حل بحران این کشور ادامه می‌دهیم.

چورکین همچنین تصریح کرد که مسکو از طرح استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که خواهان پایان درگیری‌ها در حلب سوریه شده بود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N599670

وبگردی