آفتاب
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد

توجه به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در قبال افزایش مختومه‌ها

توجه به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در قبال افزایش مختومه‌ها

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح بر توجه بیشتر به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در قبال افزایش تعداد مختومه‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح بر توجه بیشتر به ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در قبال افزایش تعداد مختومه‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: در کنار افزایش تعداد پرونده های مختومه، چگونگی و کیفیت رسیدگی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با بیان نکاتی در خصوص دادرسی عادلانه گفت: اگر قاضی قادر باشد پرونده‌ای را در زمان معینی رسیدگی کند ولی این کار را نکند خلاف عدالت رفتار کرده است.

این مقام عالی قضایی، رعایت حقوق متهم و شاکی در رسیدگی ها را یکی دیگر از شاخص ها دادرسی عادلانه برشمرد و تاکید کرد: اگر به بهترین وجه تحقیقات پرونده به سرانجام برسد، ولی به متهم یا خانواده او بی‌احترامی شود، این دادرسی نقص دارد.

بهرامی ادامه داد: اگر تمام قضات و کارمندان شعب کار خود را به بهترین شکل انجام دهند، اما مثلاً نگهبان درب ورودی برخورد بدی با مردم داشته باشد دود آن به چشم همه می رود.

وی تاکید کرد: عدالتی زیبا است که همه اجزای آن رعایت شود و همه کارکنان قوه قضائیه نیز باید در تحقق این امر به یکدیگر کمک کنند.

وی خلوص نیت را لازمه کار در ادارات دانست و افزود: آن عاملی که به کارها دوام می دهد، انگیزه است و عملی که هدف آن رضای خداوند باشد موفقیت آن دو چندان است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته بسیج گفت: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند، بسیج شجره مبارکه است، بسیج میقات پابرهنگان است که نشان در گمنامی دارد.

وی گفت: در بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز باید یک حرکت جدیدی شکل بگیرد و علاوه بر افزایش تعداد اعضای بسیج در سازمان، فعالیت پایگاه‌ها نیز ارتقاء یابد.

در ابتدای این دیدار، حسین صیدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گزارشی از فعالیت های این سازمان ارائه کرد و از همکاری و تعامل خوب بین قضات و کارمندان در جهت رسیدگی به پرونده های قدیمی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در جریان این سفر، از بخش های مختلف سازمان قضایی قم بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N599668

وبگردی