آفتاب

تکلیف مجلس به دولت برای اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه و بازنشستگی

تکلیف مجلس به دولت برای اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه و بازنشستگی

مجلس شورای اسلامی دلوت را را مکلف کرد تا به منظور ایجاد ثبات و پایداری و تبادل بین منابع و مصارف نسبت به اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه و بازنشستگی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، در جریان ادامه رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح ساختار صندوق‌های بیمه و بازنشستگی بر اساس اصولی شد.

کاهش وابستگی این صندوق‌ها به کمک از محل بودجه عمومی دولت، به استثنای سهم قانونی دولت در حق بیمه از طرق مختلف از جمله تنظیم عوامل موثر بر منابع و مصارف صندوق‌ها منطبق بر محاسبات بیمه‌ای، کاهش حمایت‌های غیر بیمه‌ای صندوق‌ها و انتقال آن به نهادهای حمایتی، تقویت ساز و کارهای وصول به موقع حق بیمه‌ها وتقویت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری سود آور با اولویت سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه به نحوی که سود سرمایه گذاری مورد نظر کمتر از سود اوراق مشارکت بانکی نباشد یکی از این اصول است.

همچنین ایجاد هرگونه تعهد بیمه‌ای و بار مالی خارج از ارقام مقرر در جداول قوانین بودجه سنواتی برای صندوق‌ها ممنوع است و تعهدات تکلیف شده فقط در حدود ارقام مذکور قابل اجرا می‌باشد.

بر اساس این گزارش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف هستند از محل تمام اعتبارات پیش بینی شده مندرج در قوانین بودجه سنواتی که پس از طی مراحل در اختیار آنها قرار می‌گیرد به انضمام دیگر منابع داخلی خود وسایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ،حقوق جاری سالانه و کمک هزینه عائله مندی و اولاد را برای بازنشستگان ، موظفین و مستمری بگیران خود تامین کند.

این مصوبه مجلس از مجموع 203 نماینده حاضر ، با 144 رای موافق ، 8 رای مخالف و 4 رای ممتنع مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N599487

وبگردی