آفتاب

رکن آبادی: رابطه پدر و فرزندی میان آیت الله مهدوی کنی و دانشجویان/همواره می خواست معلم تربیت کند

رکن آبادی: رابطه پدر و فرزندی میان آیت الله مهدوی کنی و دانشجویان/همواره می خواست معلم تربیت کند

سفیر سابق ایران در لبنان به ارتباط عاطفی و معنوی دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: مرحوم مهدوی کنی حضور در دانشگاه را به تمام مسئولیت های اجرایی ترجیح می دادند.

غضنفر رکن آبادی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) در آستانه چهلم رئیس فقید مجلس خبرگان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله مهدوی کنی و ریاست ایشان در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: تلاش مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای تربیت دانشجویان دانشگاه امام صادق و وقتی که برای این دانشگاه می گذاشتند ستودنی است. او از تمام مسئولیت های اجرایی رده بالایی که در اول انقلاب داشت کناره گیری کرد و تمام توان و انرژی خود را برای انجام یک کار فرهنگی و گسترده که مورد نیاز کشور بود گذاشت که پاسخگوی مطالبات داخلی و بین المللی باشد.

وی افزود: مرحوم مهدوی کنی علی رغم پیشنهاداتی که به وی می شد همواره تمام وقتشان را برای دانشگاه متمرکز کردند و این کار را به همه مسئولیت های اجرایی ترجیح می دادند.

سفیر سابق ایران در لبنان ادامه داد: خاطرم است او ارتباط کاملی با همه دانشجویان داشت و همه دانشجویان ورودی های مختلف با وی ارتباط داشتند.

وی ادامه داد: همه دانشجویان درس اخلاق عمومی او را ساعت 10 هر شنبه به یاد دارند و به این وسیله ارتباطاتشان را با همه دانشجویان حفظ می کردند.

رکن آبادی با تاکید بر اینکه اهتمام مرحوم مهدوی کنی به مسائل فرهنگی، علمی و تربیت دانشجویان بود تصریح کرد: در یک مرحله رهبر معظم انقلاب پیشنهاد مسئولیت قوه قضاییه را به ایشان دادند که او در پاسخ گفته بود من در همین شرایط و با این شرایط جسمی که مسئولیت اجرایی ندارم روزانه 18 ساعت کار می کنم و اولویت من دانشگاه است.

مدیر کل اسبق خاورمیانه وزارت خارجه به ارتباط تک تک دانشجویان با ایت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: در اتاق او به روی همه دانشجویان باز بود و زمانی که بحث موشک باران ها مطرح بود دانشگاه یک ترم به مشهد مقدس منتقل شد و در آن شرایط نیز مرحوم مهدوی کنی همه درخواست های ملاقات دانشجویان را می پذیرفت.

وی به ارتباط عاطفی دانشجویان با آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: او پدر معنوی برای تمام دانشجویان بود و کسی در بین دانشجویان منکر این رابطه پدر و فرزندی نیست.

رکن آبادی گفت: آیت الله مهدوی کنی درباره تاسیس رشته های این دانشگاه تاکید زیادی داشت و اولویتشان رشته هایی متناسب با نیاز جامعه بود و در دانشگاه تاکید زیادی بر زبان عربی به عنوان زبان اول و زبان های انگلیسی و فرانسه می شد.

کاردار اسبق ایران در سوریه گفت: تمام افتخار مرحوم مهدوی کنی این بود که همواره می خواست معلم تربیت کند و تاکید زیادی بر نقش تعلیم و تربیت داشتند. مرحوم مهدوی کنی معتقد بود دانشجویان این دانشگاه باید سیاست گذار باشند نه مجری سیاست و هم اکنون نیز بخشی از فارغ التحصیلان این دانشگاه ها از اعضای هیات علمی نمایشگاه های مختلف هستند.

کد N599371

وبگردی