آفتاب
مشهدی عباسی در مخالفت با فرهادی:

اینکه یک اصلاح‌طلب را فتنه‌گر بخوانیم، قبول ندارم

اینکه یک اصلاح‌طلب را فتنه‌گر بخوانیم، قبول ندارم

یکی از نقدهای ما به آقای فرجی دانا عدم تعامل با مجلس بود نظر ما بر این است که نمایندگان چون با مردم ارتباط هستند، بهتر می‌توانند عملکرد وزارتخانه را به اطلاع مردم برسانند. آقای فرهادی شما در هلال احمر مسئولیت دارید اما ما از شما ظهور و بروزی ندیدیم که امیدواریم در وزارت علوم این مسئله رفع شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تاكید كرد: اینکه یک اصلاح‌طلب را فتنه‌گر بخوانیم قبول نداشته و با آن مخالفت می‌کنم ولی اینکه یک استاد دانشگاه دانشجویان را در فتنه تحریک کند و بعد به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود و فرد توقع رای داشته باشد را قبول نمی‌کنیم و اینكه چنین فردی صلاحیت وزارت را ندارد، دلیلی بر جار و جنجال نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا مشهدی عباسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت علوم، در مقدمه سخنان خود با اشاره به صحبت‌های علی مطهری به حوادث سال 88 گفت: زمان معرفی آقای اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا سازمان سیا تحلیلی از مسائل مختلف از جمله ایران به او ارائه کرد که در این تحلیل آمده بود باید دولت آمریکا به نحوی برنامه‌ریزی کند تا آمریکا در آینده چالشی به نام ایران نداشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه هر وقت که بحث فتنه مطرح می‌شود این بحث سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد در حالی که مشکلات اقتصادی ناشی از بحث فتنه و نادانی برخی از مسئولان بوده است. بی‌حوصلگی سیاسی و ندانم‌کاری سیاسی کار را به جایی رساند که سازمان سیا فتنه را یک فرصت مناسب دانست تا از طریق اپوزوسیون به نظام ضربه بزند در حالی که با همزمان با این مسئله بحث تحریم‌ها وجنگ علیه ایران نیز مطرح شد.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی با تاکید بر اینکه تندروی مورد قبول کسی نیست، اظهار داشت: اینکه یک اصلاح‌طلب را فتنه‌گر بخوانیم قبول نداشته و با آن مخالفت می‌کنم ولی اینکه یک استاد دانشگاه دانشجویان را در فتنه تحریک کند و بعد به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود و فرد توقع رای داشته باشد را قبول نمی‌کنیم و اینكه چنین فردی صلاحیت وزارت را ندارد، دلیلی بر جار و جنجال نیست.

مشهدی عباسی در ادامه به سخنان حسن روحانی در ابتدای جلسه علنی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اجازه دهید در نطق خود شوخی داشته باشم، تصریح كرد: از دولت و رئیس جمهور درباره بحث هسته‌ای تشکر می‌کنم و خیلی ممنون هستم که پول نفت خودمان را به خودمان می‌دهند. آقای رئیس جمهور اگر قرار است تعامل بیشتر شود نباید مسائلی را مطرح کنید که حساسیت زا باشد در این چند ماه هجمه زیادی علیه مجلس صورت گرفت در حالی که ما به عنوان مثال به آقای میلی‌منفرد 110 رای مثبت دادیم. شما اگر با مجلس مشکل دارید حداقل با موافقان خودتان درست برخورد کنید و همه را جمع نبدید.

وی در ادامه افزود: یکی از نقدهای ما به آقای فرجی دانا عدم تعامل با مجلس بود نظر ما بر این است که نمایندگان چون با مردم ارتباط هستند، بهتر می‌توانند عملکرد وزارتخانه را به اطلاع مردم برسانند. آقای فرهادی شما در هلال احمر مسئولیت دارید اما ما از شما ظهور و بروزی ندیدیم که امیدواریم در وزارت علوم این مسئله رفع شود.

مشهدی عباسی همچنین با اشاره به بورسیه‌های غیرقانونی خاطر نشان کرد: در بورسیه‌ها چه جاروجنجالی برپا شد اخیرا طی صحبتی که با فرزندان شاهد داشتیم به ما اعلام کردندکه در وزارت علوم با آنها برخورد شده است. ما درخواست رسیدگی هر چه زودتر به این مسئله را داریم. درخواست ما اجحاف نیست می‌خواهیم با متخلفان در بورسیه برخورد شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در پایان خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: نمایندگان مجلس از شما می‌خواهند که اگر خود را از فتنه جدا نمی‌کنید و با فتنه‌گران برخوردی ندارید حداقل به آنان پستی ندهید. 

کد N599248

وبگردی