آفتاب

ضعف فرهادی عدم تعامل با مجلس است

ضعف فرهادی عدم تعامل با مجلس است

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: یکی از ضعف های فرهادی را عدم تعامل وی با مجلس می دانم. مدتی است که مسئولیت سازمان هلال احمر برعهده وی است اما ما درباره این عملکرد وی گزارشی نداریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، حمید رضا مشهدی عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فرهادی، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی که امروز مردم تحمل می کنند به خاطر نادانی برخی سیاست مداران است که موجب شد فتنه 88 رخ دهد. ندانم کاری های سیاسی به این منجر شد که مدتی تهران ناامن شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این درست نیست که اگر مثلا بنده با فردی بنشینم که اصلاح طلب بوده و بگویم تو فتنه گری، استادی که دانشجویان را به فتنه گری تحریک کرده، فتنه گر است، در اقتصاد، فرهنگ و سیاست، نظام از جریان فتنه ضربه خورد، حال کدام نظام است با کسی که به دنبال براندازی بوده این گونه رفتار کند، باید فتنه گران را جریمه کرد و حداقل به آنها پست و مقام نداد. ما نمی گوییم بازداشت کنید، جریمه کرده و به آنها پست ندهید.

مشهدی عباسی ادامه داد: اگر فردی برای وزارتی به مجلس معرفی شود و نمایندگان به این نتیجه برسند که وی صلاحیت ندارد این مسئله جار و جنجال ندارد.

وی به طنز ادامه داد: دست دولت درد نکند که پول نفت را به خودمان می دهد اما توقع داشتیم رئیس جمهور که به دنبال تعامل است بیاناتی مطرح نمی کرد که فاصله ها را بیشتر کند، وحدت عامل توسعه است. از طرفی هم برخی همکاران صحبت هایی مطرح می کنند که مجلس زیر سئوال می رود

این نماینده مجلس گفت: یکی از ضعف های آقای فرهادی را عدم تعامل وی با مجلس می دانم، مدتی است که مسئولیت سازمان هلال احمر برعهده وی قرار دارد اما ما از عملکرد آن گزارشی نداریم، در هلال احمر ظهور و بروزی ندیده ایم.

مشهدی عباسی افزود: نظام باید با کسانی که در فتنه نقش داشتند برخورد کند، انتصاب برخی اساتید مسئله دار و برخی معاونین جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه آقای فرهادی توجه کند چه کار بزرگ و سنگینی در پیش رو دارد، خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که چه مدیریت مطلوبی برای دانشگاه پیام نور خواهد داشت، دانشگاهها می توانند تاثیرات مثبتی در فرهنگ کشور داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: وقتی دانش آموزی وارد دانشگاه شده و تحصیلات کارشناسی و ارشد را پشت سر می گذارد توقع ما این است که به لحاظ اخلاقی، دینی و علمی نسبت به قبل بهتر باشد اما این مسئله در حال حاضر کم است.

وی گفت: برخی اساتید تبلیغ برخی دین های انحرافی را در دانشگاه دارند که باید این مسئله به طور دقیق بررسی شود.

مشهدی عباسی در پایان خطاب به معاون اول رئیس جمهور در صحن علنی گفت: برخی وزرا ارتباطشان با مجلس کم است که این ارتباط باید بیشتر شود زیرا نمایندگان منتخب مردم هستند.

 

 

 

کد N599247

وبگردی