آفتاب

عدم حضور در حلقه های تندرو عامل موافقت با فرهادی/در مقابل رای اعتماد چشم داشتی نداریم

عدم حضور در حلقه های تندرو عامل موافقت با فرهادی/در مقابل رای اعتماد چشم داشتی نداریم

عضو فراکسیون اصولگران مجلس شورای اسلامی دلایل موافقت با وزیر پیشنهادی علوم را عدم سیاه نمایی عملکرد دولت قبل و عدم حضور در حلقه های تندروی مشارکتی در فتنه 88 خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه جلسه بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم الیاس نادران نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات علی مطهری گفت: ایشان در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در واقع با مجلس مخالفت کردند. می خواستند نامه ای از فتنه گران را در مجلس قرائت کنند، که کردند دعا می کنیم که هدایت شوند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور گفت: آقای روحانی هم در مورد اختلاف رای به حاشیه رفتند.

وی اظهار داشت: در انتخاباتهای ریاست جمهوری گذشته هم اختلاف رای نامزدها همین طور بود اما در سال 76 اصولگرایان تمکین کرده و به رقیب خود تبریک کنند اما در سال 88 عده ای تمکین نکردند.

وی تاکید کرد: ما از باب گفتمان اعتدال و اینکه خدای ناکرده برخی مدیران شرایطی را فراهم نکنند که دولت از اعتدال خارج شود به دولت کمک می کنیم و قصد دیگری نداریم.

نادران در تشریح دلایل موافقتش با وزیر پیشنهادی علوم گفت: دلایل موافقت من متعدد است، خط قرمز مجلس در مواجه با مدیریت های کلان، فتنه است و دچار حاشیه سازی ها نخواهد شد.

وی اظهار داشت: دو نکته مهم در سوابق ایشان وجود دارد یکی رفتار اخیرشان در هلال احمر که برخلاف سایرین نسبت به مدیران قبلی سیاه نمایی نداشتند و البته آسیب شناسی های لازم را انجام دادند و تلاش کردن ضعف ها را برطرف نمایند که این امر به معنای اعتدال است.

وی دلیل موافقت دیگرش را عدم حضور فرهادی در حلقه های تابلوی مشارکتی و غیر مشارکتی خواند و گفت: آقای فرهادی برخلاف دوستان قبلی در هیچ حلقه تندروی مشارکتی و غیر مشارکتی نه در فتنه 88 و نه قبل از آن حضور نداشتند.

وی ادامه داد: آقای فرهادی به دلیل تندروی های اصلاح طلبان نتوانست در دولت آقای خاتمی معرفی شود.

وی تاکید کرد: دوستان اصولگرای مجلس از امثال ایشان و رئیس جمهور توقعی نداشته و ندارند اگر یک مورد سراغ دارید که مجلس برای رای اعتماد یا عدم اعتماد مطالبه ای را بیان کرده است در مجلس اعلام کنید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: فتنه 88 برای ما خط قرمز است دشمنان تلاش داشتند با ایجاد فشارهای اجتماعی بیشترین فشار را به مردم بیاورند و حداکثر تحریم ها را به ملت تحمیل کنند و با فتنه 88 این امید در دل آنها زنده شد.

وی تاکید کرد: سران فتنه هم در جنایاتی که قدرت های بین المللی در ترک میز مذاکره و اعمال فشار به مردم انجام دادند شریک هستند. آقای فرهادی از این اتهامات بری است.

نادران اظهار داشت: ما انتظار داریم سیاست های وزارت علوم تغییر کند. ما به آقای فرجی دانا هم گفتیم که باید وزارتخانه را شما اداره کنید و نباید اداره آن به حلقه های تندرو سپرده شود.

نادران خطاب به فرهادی گفت: باید افرادی را در مشاورت ها و معاونت ها انتخاب کنیم که همه دلسوزان شاهد پیشرفت علمی کشور باشند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای فرهادی ضمن برائت از فتنه اعلام کردند که سرباز ولایت هستند ما دستان سربازان ولایت را می بوسیم.

وی تاکید کرد: انتظار ما از آقای دکتر فرهادی این است که خط و مشی ایشان در برخورد با دانشجویان اساتید و پرونده بورسیه ها قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان اعلام کرد که رای موافق ما به آقای فرهادی مشروط است تا زمانی که ایشان سرباز ولایت هستند و قانون را مبنای تصمیم گیری های خود قرار می دهند ما از ایشان حمایت می کنیم. اما زمانی که مجلس ببیند مجددا جریان های انحرافی وارد شده اند، اعلام می کنم که با کسی عهد و اخوت نبسته ایم.

نادران در پایان از نمایندگان تقاضا کرد بدون توجه به حاشیه هایی که امروز در مجلس ایجاد شد به آقای فرهادی رای اعتماد بدهند.

کد N599213

وبگردی