آفتاب

وزیر خارجه ترکیه: 600 تبعه ترکیه به تروریست‌ها پیوسته‌اند/ 100 تن کشته شدند

وزیر خارجه ترکیه: 600 تبعه ترکیه به تروریست‌ها پیوسته‌اند/ 100 تن کشته شدند

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به برآوردهای اطلاعاتی تاکید کرد که بیش از 100 تن از مجموع 600 تبعه ترکیه که برای مبارزه به گروه‌های تروریستی از جمله به داعش پیوسته‌اند، کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان نشست پارلمانی درباره بودجه به قانونگذاران گفت: ما مانع ورود حدود 7000 خارجی به ترکیه شده‌ایم و 1100 تن که مظنون به پیوستن احتمالی به گروه‌های تروریست بودند، اخراج شدند.

وی تاکید کرد: این منصفانه نیست که از ترکیه انتظار داشت به تنهایی با مشکل تروریست‌های خارجی که از خاک ترکیه برای ورود به سوریه یا عراق استفاده می‌کنند مقابله کند. کشورهای غربی باید اطلاعات خود را درابره شبه نظامیان مظنون با ترکیه در میان بگذارند. در آن صورت مقام‌های ترکیه می‌توانند مانع ورود آن‌ها به کشور شوند. ترکیه همواره در مظان اتهام قرار دارد که چشم خود را به روی شبه نظامیان خارجی که از خاک این کشور عبور می‌کنند می‌بنندند.

از سوی دیگر منابع دیپلماتیک گزارش دادند، تحولات اخیر قبرس، درگیری اوکراین و قتل عام ارامنه در سال 1915 مورد بحث و گفت‌وگوی وزیر خارجه ترکیه و جان بس سفیر آمریکا در ترکیه قرار گرفت.

چاووش اوغلو در جریان این دیدار حساسیت قتل عام 1915 را برای سفیر آمریکا توضیح داد و گفت که چنانچه بررسی این مساله در دستور کار واشنگتن قرار بگیرد، بر روابط دو جانبه آنکارا واشنگتن تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N599168

وبگردی