آفتاب

تجربه نشان داده مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفته است/ اگر اهل معامله بودیم با روسای جمهور معامله می‌کردیم

تجربه نشان داده مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفته است/ اگر اهل معامله بودیم با روسای جمهور معامله می‌کردیم

نماینده مردم تهران گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفته به طوری که دو هفته بعد از استیضاح فرجی دانا، مقام معظم رهبری فرمودند باید فاصله با فتنه رعایت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم، سید مهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در موافقت با وی گفت: با توجه به شناختی که از آقای فرهادی دارم و با توجه به جلسات و مذاکراتی که با وی داشتیم، تمامی شبهات موجود درباره وی روشن شد. از این رو انتظار داریم مجلس با رای خوبی، وی را به وزارت علوم راهی کند.

وی افزود: تجربه گذشته نشان می‌دهد مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفته به طوری که دو هفته بعد از استیضاح آقای فرجی دانا، مقام معظم رهبری فرمودند باید فاصله با فتنه رعایت شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار این است که وی به اصول و ارزش‌هایی که تابحال به آن پایبند بوده، پایبند بماند؛ برای پیشگیری از خطاهای گذشته، باید تعامل حداکثری با مجلس داشته و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و مساله پژوهش به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی گفت: ارتقای بین رشته‌ای، برنامه آقای فرهادی و مطالبه مجلس است. تقویت بسیج که نماد ارزش‌های ماست، در اولویت قرار دارد و انتظار داریم مساله روسای دانشگاه‌‌ها که سوابق قابل قبولی نداشته یا شبهناک است، از سوی آقای فرهادی مورد برسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث بورسیه‌ها، حقوقی از برخی ضایع شده و بر اساس اخبار موجود، تعداد اندکی از این افراد مغایر با قانون، پذیرفته شده‌اند که نباید به خاطر این تعداد، حق همه تضییع شود. باید از حقوق افراد صیانت شود.

هاشمی در واکنش به اظهارات مطهری، گفت: اگر ما اهل معامله بودیم، بهتر بود با روسای جمهور معامله می‌کردیم.

کد N599140

وبگردی