آفتاب

گردشگری جزیره هنگام رونق می‌گیرد

گردشگری جزیره هنگام رونق می‌گیرد

قشم - خبرگزاری مهر: بخشدار شهاب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پیشنهاد راه اندازی خط انتقال خودرو گردشگران از اسکله کندالو به جزیره هنگام جهت رونق گردشگری جزیره تدوین و به مسئولان امر داده شده است.

محمد زرنگاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با ارائه این بسته پیشنهادی به فرمانداری شهرستان قشم و مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد سعی داریم به گردشگری جزیره هنگام رونق ویژه ای ببخشیم.

وی گفت: درحال حاضر به دلیل نبود امکانات حمل و نقل زمینی و زیرساخت های اقامتی در جزیره هنگام گردشگران زیادی که برای دیدن دلفین ها به اسکله کندالو می آیند و با قایق موتوری به اطراف جزیره هنگام می روند فقط می توانند دقایق کوتاهی را به بازدید از غرفه های صنایع دستی  جزیره اختصاص داده و سریع برمی گردند.

زرنگاری بیان داشت : طبیعتا اسکان مسافرین درجزیره به خصوص امکان مسافرت با وسیله شخصی امکان اقامت یک یا چندروزه آنها را فراهم می سازد و باعث می شود بتوانند از سواحل زیبای جزیره هنگام دیدن و با آداب و فرهنگ مردم خونگرم آن بیشتر آشنا شوند.

وی اظهارداشت: در طرح پیشنهادی دو فروند شناور لندیکرافت کوچک از نوع والفجر که هرکدام حداقل ظرفیت حمل دو دستگاه خودرو سواری را دارند در اسکله کندالو مستقر شده تا وسایط نقلیه  گردشگران متقاضی را به میزان محدود در شرایط جوی مناسب به جزیره هنگام و بالعکس منتقل کنند. این طرح با نظارت نماینده اداره بنادر و دریانوردی قشم که مستقر دراسکله کندالو است اجرا می شود.

وی  گفت: در این طرح حداقل برای شش نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در بخش شهاب همچنین از پیشنهاد طرح استقرار دو دستگاه خودرو ون جهت جابجایی گردشگران در جزیره هنگام و ایجاد زیرساخت گردشگری شامل خانه های گردشگری روستایی و رستوران سنتی و کمپ های ارزان قیمت به مدیران ذیربط خبر داد و گفت: این طرح انشاالله با همکاری شورای اسلامی و دهیاری جزیره هنگام اجرایی خواهد شد.

کد N599104

وبگردی