آفتاب

ابراز نگرانی روسیه و کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از تبعیض نژادی در آمریکا

ابراز نگرانی روسیه و کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از تبعیض نژادی در آمریکا

نماینده حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه گفت، تظاهرات خشونت بار در فرگوسن ایالت میسوری آمریکا بازتاب تداوم تنش‌های تبعیض نژادی در این کشور است که می‌تواند به تضعیف ثبات آمریکا منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارنظرها از جانب کنستانتین دوگلف، سفیر حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه جزو شدیدترین انتقادها از سوی یک مقام خارجی نسبت به تظاهرات خشونت بار در فرگوسن است که در تیتر اصلی اخبار جهان قرار گرفته است.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه روسیه افزود: تحولات فرگوسن و سایر شهرهای آمریکا چالش جدی برای جامعه این کشور و ثبات در ایالات متحده محسوب می‌شود. تبعیض نژادی، تنش‌های قومی و نژادی بزرگترین چالش برای دموکراسی آمریکا، ثبات و یکپارچگی جامعه این کشور هستند. ما امیدواریم که مقام‌های واشنگتن به صورت جدی به مسائل و سایر موارد مربوط به حقوق بشر بپردازند و از وقوع موارد اینچنینی جلوگیری به عمل آورند.

در همین حال، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت که همچنان نگران کشته شدن نوجوانان و جوانان سیاه پوست آمریکایی توسط افسران پلیس و نرخ بالای زندانیان سیاه پوست آمریکایی است.

وی در بیانیه‌ای خواستار آرامش در آمریکا شد و از عمق عدم اعتماد وعدالت در سیستم قضایی و پلیس ایالات متحده ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام

کد N599073

وبگردی