آفتاب

برخی به‌دنبال نادیدن حماسه ۹ دی هستند/ افشای نقش جدی انگلیس در فتنه 88

برخی به‌دنبال نادیدن حماسه ۹ دی هستند/ افشای نقش جدی انگلیس در فتنه 88

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه ۹ دی معتقد است: خیلی‌ها امروز به‌دنبال نادیدن عظمت حماسه ۹ دی هستند اما از نیروهای مومن و معتقد به شعارهای انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که فعالانه به صحنه بیایند.

علی‌محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، در آستانه پنجمین سالگرد این حماسه، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال پنجمین سالگرد حماسه ۹ دی است و باید گفت هر چه زمان می‌گذرد بر اساس اسناد و یافته‌های تازه‌ای که به دست می‌آید، ابعاد مختلف و تازه‌ای از فتنه ۸۸ بیشتر عیان می‌شود.

نائینی ادامه داد: بحمدلله جمعی از پژوهشگران و محققان مراکز علمی دانشگاهی مدت زیادی کار و تلاش کردند تا در مورد ریشه‌های فتنه ۸۸ مستنداتی را فراهم آورند و امروز مجموعه تحقیقاتی به سرانجام رسیده و آماده انتشار است که نقش جدی انگلیس و سایر سفارتخانه‌های غربی در حوادث سال ۸۸ را به روشنی فاش می‌کند.

وی افزود: این تحقیقات کاملاً مستند است. درباره خسارت‌های فتنه ۸۸ در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در محیط‌های داخلی و خارجی هم کارهای خوب و دقیق علمی انجام شده و در همین راستا امسال شاهد برگزاری نخستین همایش بزرگ ملی در این زمینه خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، همچنین ادامه داد: مجموعه دایره‌المعارف فتنه ۸۸ که سال گذشته رونمایی شد هم تکمیل شده و امسال در قالب ۱۰ جلد با کاری بسیار روش‌مند، علمی و مستند به ابعاد مختلف فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی پرداخته است.

وی در ادامه درباره کیفیت برگزاری آیین‌های پنجمین سالگرد حماسه ۹ دی افزود: تا به امروز که همه کمک کرده‌اند به پاسداشت و گرامیداشت این حماسه بزرگ مردمی و عاشورایی. امسال هم انتظار داریم همه صاحبان قلم و هنر و به خصوص مبلغان و رسانه‌ها به تبیین ابعاد مخلف این حماسه بپردازند.

نائینی تأکید کرد: مخاطب اصلی ما در این زمینه همچنان جناح فرهنگی مومن به انقلاب است که انتظار جدی و اساسی از آن‌ها داریم برای حفظ جهت‌گیری‌ها، شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، همانطور که پیش از این در صحنه‌هایی که لازم بوده همواره حضور داشته‌اند، در پنجمین سالگرد حماسه ۹ دی و در ایامی که بسیاری به ‌دنیال انکار اصل فتنه ۸۸ هستند هم وارد میدان شوند.

وی تأکید کرد: خیلی‌ها امروز به‌دنبال نادیدن عظمت حماسه ۹ دی هستند اما از نیروهای مومن و معتقد به شعارهای انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که فعالانه به صحنه بیایند تا در پنجمین سالگرد این حماسه شاهد حرکت‌هایی فراگیر و موثر باشیم.

کد N598926

وبگردی