آفتاب
دکتر حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم؛| 227703

باید در کنار افکار عمومی مردم باشیم

باید در کنار افکار عمومی مردم باشیم

در انتخابات قبلی فرد و گفتمانی انتخاب شد اگر این فرد با نفر قبلی اش یک میلیون رای آورده بود می گفتیم دو گفتمان انتخاب شده و لی اگر فردی انتخاب شده که 13 میلیون رای آورده ورای سه برابر نفر قبلی بوده نشان از انتخاب یک گفتمان است هر چند این گفتمان نیز با فرد قبلی فرق چندانی نداشت.

رئیس جمهور که در جلسه رای اعتماد و تائید صلاحیت گزینه پیشنهادی علوم سخن می‌گفت با اشاره به اینکه وزرا فقط با نظر دولت وارد کابینه نمی شوند٬ گفت: آنها باید رای اعتماد نمایندگان را نیز کسب کنند و از حمایت آنها برخورد باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس جمهور تاکید کرد: افکار عمومی مردم در مسائل مهم ایستا نیست٬ افکار عمومی مثل نهری زلال و روان است و در چهار، پنج سال قبل باقی نمی ماند. افکار عمومی تغییر می کند و ما باید در کنار افکار مردم باشیم. افکار عمومی نیز از چارچوبی تبعیت می کند که آن چارچوبها دینی وبراساس منافع و مصالح ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن روز مجلس گفت: مجلس از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز در ادوار مختلف بار سنگین قانون گذاری،‌ نظارت و دموکراسی و پیگیری مطالبات، تصویب لوایح، طرح‌ها و همچنین رای اعتماد به وزرا در اداوار مختلف بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه رای اعتماد به وزرا پیوند مبارکی میان مجلس و دولت ایجاد می کند٬ اظهار داشت: وزرا فقط با نظر دولت وارد کابینه نمی‌شوند بلکه رای اعتماد نمایندگان را نیز کسب می کنند و از حمایت آنها برخورد ار هستند.

رئیس شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجلس از دور اول تا کنون وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده است یادآور شد: امیدواریم این مجلس نیز این مسیر را به خوبی ایفا کند که ثمره‌اش کشوری در مسیر قانون، در مسیر مردم سالاری دینی، استحکام قوای سه گانه تحت هدایتهای رهبری و ساختن قدرت ملی در برابر رقبا و دشمنانش است.

روحانی با بیان اینکه من امروز برای پنجمین بار برای وزیر پیشنهادی علوم خدمت نمایندگان رسیده‌ام تصریح کرد: از همه کاندیداها و وزرای پیشنهادی سابق که قبول کردند مسئولیت را بپذیرند ولی نتوانستند رای اعتماد اکثر نمایندگان را کسب کنند از آنها تشکر می کنم.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: آقای فرهادی را همه شما به اندازه من یا بیشتر می‌شناسید که برای این وزارتخانه معرفی شده است و با سوابق ایشان هم در وزارت علوم و هم در وزارت بهداشت آشنا هستید.

وی افزود: من از رسانه‌ها می‌خواهم که رای نیاوردن وزرا را به مسائلی منتسب نکنند که نتیجه‌اش اهانت به مجلس و نمایندگان باشد. به هر حال ما در کشور دموکراسی ویژه ای به اسم دموکراسی غیر حزبی داریم اگر دموکراسی ما حزبی بود شاید تعاملات سیاسی آسان‌تر می شد ولی قانون اساسی این شیوه را برگزیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه افکار عمومی مردم در مسائل مهم ایستا نیست خاطر نشان کرد: افکار عمومی مثل نهری زلال و روان است و در چهار، پنج سال قبل باقی نمی‌ماند. افکار عمومی تغییر می‌کند و ما باید در کنار افکار مردم باشیم. افکار عمومی نیز از چارچوبی تبعیت می کند که آن چارچوبها دینی وبراساس منافع و مصالح ملی است.

روحانی با بیان اینکه افکار عمومی اشتباه نمی‌کند ابراز داشت: در انتخابات قبلی فرد و گفتمانی انتخاب شد اگر این فرد با نفر قبلی اش یک میلیون رای آورده بود می گفتیم دو گفتمان انتخاب شده و لی اگر فردی انتخاب شده که 13 میلیون رای آورده ورای سه برابر نفر قبلی بوده نشان از انتخاب یک گفتمان است هر چند این گفتمان نیز با فرد قبلی فرق چندانی نداشت.

 

کد N598875

وبگردی