آفتاب

تاکید وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس بر افزایش همکاری مشترک/قطر: اختلافات حل شده است

تاکید وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس بر افزایش همکاری مشترک/قطر: اختلافات حل شده است

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه نشستی را در دوحه برگزار کردند این نشست در راستای فراهم سازی مقدمات نشست سران این شورا در نهم و دهم دسامبر در پایتخت قطر برگزار شد. وزیران خارجه بر تحکیم و افزایش همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان این نشست اعلام کرد: وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در این نشست در خصوص آخرین تحولات و تغییرات سیاسی و امنیتی در عرصه منطقه، بین‌الملل به ویژه خاورمیانه و در راس آن مساله فلسطین، بحران سوریه و اوضاع لیبی، عراق و یمن بحث و گفت‌وگو کردند.

العطیه خاطرنشان کرد: در این نشست در خصوص موضوعاتی که برای شورای همکاری از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهم است، گفت‌وگو شد.

وی افزود: وزیران شورای همکاری خلیج فارس بر ایجاد نیروهای نظامی مشترک میان خود برای رویارویی با خطرات تروریستی و تندروی‌ها تاکید کردند.

وی افزود: ما بر تحکیم و افزایش همکاری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متمرکز هستیم و اختلافات میان این کشورها از بین رفته است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که اختلافات میان کشورش با برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رفع شده است و قطر اکنون بر تحکیم روحیه همکاری میان این کشورها به خاطر ایجاد کشورهایی قوی و منسجم تمرکز کرده است.

العطیه در کنفرانسی مشترک با عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر موضع شورای همکاری در مخالفت با تروریسم تاکید کرد.

وی گفت: در شرایط منطقه‌ای نگاه‌ها متوجه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس است که در دوحه برگزار خواهد شد و نتایج این نشست وزارتی دارای اهمیت ویژه خواهد بود و ما باید با اقدامات جدی برای حصول دستاوردهای مهم تلاش کنیم.

العطیه به نشست مشترکی با اردن و مراکش اشاره کرد که در آن وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با این کشورها در خصوص همکاری مشترک بحث و گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نشست وزارتی مشترک با یمن نیز به آخرین تحولات اوضاع این کشور و حمایت این شورا از دولت یمن و مخالفت با مداخله در امور داخلی آن پرداختند.

الزیانی نیز تاکید کرد: این شورا برای تقویت تلاش‌های سیاسی جهت حل بحران این کشور تلاش می‌کند.

وی افزود: وزرای خارجه پیش‌نویس لیست کارهای نشست آتی سران شورای همکاری در دوحه را تدوین کرده‌اند که شامل همکاری مشترک میان کشورهای عضو این شورا در تمامی زمینه‌هاست.

انتهای پیام

کد N598867

وبگردی