آفتاب

"اوضاع اقتصادی منطقه یورو هشدار دهنده است"

"اوضاع اقتصادی منطقه یورو هشدار دهنده است"

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از کمیسیون اروپا خواست در زمینه اعمال مقررات ناظر بر تنظیم بودجه و کسری بودجه عمومی کشورهای عضو منطقه یورو انعطاف بیشتری به خرج دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که از 34 کشور صنعتی، توسعه یافته و ثروتمند جهان از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا و کشورهای مهم اروپایی تشکیل شده است، در گزارشی اعلام کرد، اگر اوضاع اقتصادی منطقه یورو به همین منوال ادامه پیدا کند، خطری بزرگ برای اقتصاد جهان خواهد بود.

این سازمان در بخش دیگر از گزارش خود در این‌ باره تصریح کرد، کمیسیون اروپا در زمینه سیاست های بودجه ای باید انعطاف بیشتری به خرج دهد.

این سازمان که وظیفه‌اش هماهنگ کردن اقدامات و سیاست‌های اقتصادی کشورهای عضو برای تقویت رشد اقتصادی است، در همین گزارش خاطرنشان کرد، سیاست های اقتصادی و بودجه ای که اکنون فرانسه و ایتالیا در پیش گرفته‌اند و در آن برخلاف گذشته خبری از ریاضت های اقتصادی نیست، توجیه پذیر است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادیاعلام کرد: منطقه یورو از نظر حرکت و رشد اقتصادی به نقطه خلاص نزدیک شده است و این خطری برای رشد اقتصادی جهان است.

میزان بیکاری در منطقه یورو به شدت افزایش یافته است و روند تورم منفی در منطقه یورو همچنان ادامه دارد و این نشانی ناخوشایند برای رشد اقتصادی این منطقه است.

انتهای پیام

کد N598730

وبگردی