آفتاب

تولید روزانه 50 هزار تن زباله در 1300 شهر کشور

تولید روزانه 50 هزار تن زباله در 1300 شهر کشور

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران گفت: روزانه 50 هزار تن زباله در 1300 شهر کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی عبدلی عصر سه شنبه در کارگاه آموزشی اعضای شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها  دغدغه‌ها در مدیریت شهری، مربوط به مدیریت پسماند می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت بگیرد.

وی به نقش شهرداری‌ها در دفع و دفن پسماند اشاره کرد و بیان داشت: باید زیرساخت‌های مناسب برای رفع پسماند توسط دولت فراهم شود و بخش خصوصی نیز در این زمینه به خوبی فعال شود.

رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران بر لزوم تلاش در سطح ملی برای مدیریت پسماند در سطح استان‌ها اشاره کرد و افزود: باید حمایت لازم و مناسب از شهرداری‌ها به خوبی صورت بگیرد و کمیته مدیریت پسماند در شهرداری‌ها فعال شود.

وی ادامه داد: در شهر تهران روزانه 7.5 میلیون تن سبزی تولید می‌شود که یک ششم آن مربوط به زباله‌های سبزیجات است و باید تلاش شود تا با ارائه آموزش‌های مناسب، شاهد کاهش پسماند سبزیجات باشیم.

عبدلی از تولید روزانه 50 هزار تن زباله در یک هزار و300 شهر کشور خبر داد و تصریح کرد: باید تیم‌های تخصصی برای مدیریت پسماند استفاده شود و شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران با اشاره به مشکلات دفن فاضلاب در شهرهای ساحلی کشور، خاطرنشان ساخت: شهرهای ساحلی شمال کشور طی سال جاری به سیستم‌های زباله سوز تجهیز می‌شوند.

کد N598648

وبگردی