آفتاب

قیمت عادلانه نفت بشکه ای 100 دلار است/ برگزاری نشست 4 جانبه در وین

قیمت عادلانه نفت بشکه ای 100 دلار است/ برگزاری نشست 4 جانبه در وین

"رافائل رامیرز" با اشاره به برگزاری نشست چهارجانبه وزیران انرژی روسیه، عربستان سعودی، ونزوئلا و مکزیک در وین، قیمت کنونی نفت را ناعادلانه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، هیئت هایی از روسیه، عربستان سعودی، ونزوئلا و مکزیک برای بررسی سقوط سریع بهای نفت طی ماه های اخیر، در وین گردهم آمدند. "رافائل رامیرز" وزیر خارجه ونزوئلا امروز سه شنبه با اعلام این مطلب گفت در این نشست وزیران انرژی این چهار کشور در مورد عدم کاهش میزان تولید نفت خام خود به توافق رسیده اند.

رامیرز با ناعادلانه خواندن بهای کنونی نفت تاکید کرد قیمت عادلانه در شرایط کنونی دست کم 100 دلار به ازای هر بشکه است. طبق این گزارش در نشست مذکور "الکساندر نوواک" وزیر انرژی و "ایگور سچین" رئیس شرکت دولتی "روسنفت" نیز حضور داشتند.

به گفته سچین شرکت کنندگان در نشست وین توافق کرده اند بر روی تغییرات قیمت نفت در طول سال نظارت داشته و حتی المقدور هر سه ماه یکبار نشست مشابهی را برگزار کنند. به گفته وی این که در 4 ماه گذشته بهای نفت در بازارهای جهانی نزدیک به 40 دلار در هر بشکه کاهش داشته، چندان جدی نبوده و کشورهای تولید کننده با اقدامات خود می توانند از بحران جلوگیری کنند.

کد N598614

وبگردی