آفتاب

محمود عباس: قانون "کشور یهود" مانع صلح است/ برای رفتن به شورای امنیت مصمم هستیم

محمود عباس: قانون "کشور یهود" مانع صلح است/ برای رفتن به شورای امنیت مصمم هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت با قانون نژاد پرستانه "اسرائیل کشور یهود"، تاکید کرد که چنین قانونی مانعی بر سر راه تحقق صلح و سازش در منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عباس در گفتگو با رادیو محلی "رایه اف ام" اظهار داشت: سخن گفتن از "کشور یهودی" مانعی بر سر راه تحقق صلح خواهد بود و این به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتی بسیاری از اعضای کابینه نتانیاهو و کنست و اسرائیلی‌های ساکن اراضی اشغالی نیز چنین قانونی را قبول ندارند، زیرا بسیاری از آنها به دنبال صلح و سازش حقیقی هستند.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اکثریت آرا (15 رای) پیش نویس قانون "اسرائیل کشور یهود" را به تصویب رساند. این قانون از سوی شماری از نمایندگان راست‌گرای رژیم صهیونیستی ارائه شده بود و 6 نفر از وزرای صهیونیستی نیز با آن مخالف بودند.

فعالان حقوق بشر معتقدند که این قانون پرده از رویکرد نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی علیه عرب‌های ساکن اراضی اشغالی که جمعیت آن ها بالغ بر یک میلیون نفر است بر می‌دارد و امکان بازگشت هزاران آواره فلسطینی که در سال 1948 از شهر و دیار خود کوچانده شدند را به کلی از بین می برد.

از سوی دیگر مرکز اطلاع رسانی فلسطین درباره مساله مسجد الاقصی از زبان محمود عباس نقل کرد: ملت فلسطین امروز با تمام توان از مسجد الاقصی دفاع می‌کند و در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه آن ایستاده است.

عباس افزود: ما نمی خواهیم به کسی بی احترامی کنیم و آسیبی به کسی وارد شود اما در مقابل می‌خواهیم که حرمت مقدسات و ملت ما هم حفظ شود، مقدسات اسلامی، مسیحی و یهودی همگی برای ما مورد احترام است، بنابراین به کسی اجازه دست درازی به آن ها را نمی دهیم.

وی بار دیگر بر عزم خود برای مراجعه به شورای امنیت به منظور تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف و تعیین جدولی زمانی برای پایان اشغال فلسطین و توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تاکید کرد.

عباس اظهار داشت که در بیست و نهم ماه جاری با اعضای کمیته پیگیری عربی در قاهره دیدار می‌کند تا موافقت کشورهای عربی با پیش نویس قطعنامه پایان اشغال فلسطین را جلب نماید و پس از آن، این قطعنامه را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد که فلسطینیان سال‌ها به انتظار نتایج مذاکرات سازش نشستند اما پس از اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی و مانع تراشی‌های این رژیم بر سر راه ادامه مذاکرات، تصمیم به مراجعه به شورای امنیت گرفتند.

انتهای پیام

کد N598608

وبگردی