آفتاب

طرح صهیونیستی تخریب مقابر و اماکن مقدس مقدمه تخریب مسجدالاقصی است

طرح صهیونیستی تخریب مقابر و اماکن مقدس مقدمه تخریب مسجدالاقصی است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: توطئه تخریب مقابر و اماکن مقدس طرحی صهیونیستی و مقدمه تخریب مسجدالاقصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه اختتامیه هفتمین جلسه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه بسیار عالی با حضور بیش از 30 نفر از علمای شیعه و اهل تسنن از سراسر جهان داشتیم که در پایان آن بیانیه ای توسط شیخ برکه از علمای فلسطین قرائت شد.

ولایتی افزود: جلسه ای که دو روز گذشته در قم به دعوت و همت والای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضرت آیت الله سبحانی تشکیل شد امروز با سخنان  ارزشمند و مهم رهبر انقلاب پایان یافت.

وی ادامه داد: در آن اجلاس و در جلسه ای که امروز برگزار کردیم همه مدعوین از شیعه و سنی، مراجع، علما و اندیشمدان در چند نقطه اتفاق نظر داشتند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: نکته اول این بود که همه شخصیت ها، کسانی که در داعش و گروههای تکفیری مشابه فعالیت می کنند را محکوم کردند و حتی برخی از علمای اهل سنت آنها را به خوارج و منحرف تر از خوارج تشبیه کردند. بسیاری آنها را ساخته بیگانگان بویژه آمریکا و عامل آن در منطقه یعنی اسرائیل می دانستند و تاکید داشتند که همه امت اسلامی مصمم به مقابله با آنهاست.

ولایتی در ادامه افزود: همه شرکت کنندگان تاکید داشتند که در سایه درگیری هایی که داعش ایجاد کرده نباید مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین فراموش شود، لذا امروز رهبر انقلاب یک بار دیگر با قاطعیت عزم ایران برای استمرار کمک به فلسطین را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند باید کرانه باختری تسلیح شود.

وی افزود: در جلسه امروز شورای عالی بیداری اسلامی هم شاهد بودیم یکی از جوانان مبارز فلسطینی به نحوی سخن گفت که اشک در چشمان اکثر مدعوین جاری شد. او گفت ما ایستاده ایم تا مسجد الاقصی و بیت المقدس بماند، فلسطین آزاد شود و جان خودمان را فدا می کنیم و از ایران به عنوان مهمترین کشوری که کمک های خود را به فلسطین ادامه می دهد قدردانی می کنیم.

ولایتی در پایان با اشاره به تخریب مقابر مشایخ، حسینیه ها و اماکن مقدس توسط داعش در کشورهای اسلامی گفت: این توطئه است که مقدمه توطئه ای بزرگتر است و آن تخریب بیت المقدس و مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها است که انشاالله موفق نخواهند شد، همه جهان اسلام از جمله ایران از فلسطینی ها در راه اهدافشان حمایت خواهند کرد.

 

کد N598560

وبگردی