آفتاب

ولایتی: نباید مساله فلسطین تحت‌الشعاع اقدامات تکفیری‌ها قرار گیرد

ولایتی: نباید مساله فلسطین تحت‌الشعاع اقدامات تکفیری‌ها قرار گیرد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: نباید اجازه بدهیم که در سایه درگیری‌های داخلی میان مسلمانان با تکفیری‌ها بحث اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین، فراموش شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی پس از هفتمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در رابطه با این اجلاس توضیحاتی داد.

او با بیان این که علما و شخصیت‌های جهان اسلام در این نشست بر این که گروه‌هایی مانند داعش و تکفیری‌ها از نظر همه علمای اسلام محکوم هستند تاکید کردند گفت: بسیاری از علما آن‌ها را ساخته و پرداخته دست بیگانگان به ویژه آمریکا و عامل آن در منطقه یعنی صهیونیست‌ها می‌دانند و تمام امت اسلامی مصمم هستند که با آن‌ها مقابله کنند.

ولایتی تاکید کرد: از نظر علمای حاضر در اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در سایه درگیری‌های داخلی که بین امت اسلامی با تکفیری‌ها و منحرفان ایجاد شده است نباید مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین فراموش شود در همین راستا امروز مقام معظم رهبری نیز بار دیگر با قاطعیت بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای استمرار کمک به فلسطینی‌ها تاکید کردند و فرمودند که ساحل غربی باید مسلح شود.

وی ادامه داد: در هفتمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی شاهد بودیم که یکی از مبارزین ارزشمند فلسطینی طوری از وضعیت مردم فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی سخن گفت که اشک از چشم حاضران جاری شد. او می‌گفت که ما ایستاده‌ایم تا مسجد الاقصی بماند و فلسطین آزاد شود و جان خود را نیز در این راه فدا می‌کنیم. هم‌چنین این مبارز فلسطینی از ایران به عنوان مهم‌ترین کشوری که کمک‌های خود را به فلسطینی‌ها ارائه می‌دهد تقدیر کرد.

ولایتی در پایان با اشاره به ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری نماز جماعت در مسجد الاقصی که چندی پیش در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت خاطرنشان کرد: باید تخریب امکان مقدس، حسینیه‌ها و مساجد در کشورهای اسلامی را یک توطئه بدانیم که توسط صهیونیست‌ها اجرا می‌شود. هم‌چنین تخریب مسجد الاقصی نیز در همین راستا است. البته فلسطینی‌ها با مقاومت خود اجازه تحقق چنین امری را نخواهند داد.

انتهای پیام

کد N598539

وبگردی