آفتاب

فراکسیون رهروان از وزیر پیشنهادی علوم حمایت می‌کند/ عربستان و رژیم صهیونیستی نگران تفاهم

فراکسیون رهروان از وزیر پیشنهادی علوم حمایت می‌کند/ عربستان و رژیم صهیونیستی نگران تفاهم

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از حمایت این فراکسیون از وزیر پیشنهادی علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی کاظم جلالی در جمع خبرنگاران درباره تشکیل "حزب لاریجانی" گفت: عبارت "حزب لاریجانی" که از سوی برخی استفاده می‌شود غلط است.  

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی از تیترهایی که درباره تشکیل حزب استفاده می‌شود، مناسب نیست، افزود: همه باید از حرکت حزبی در کشور استقبال کنند، من نمی‌دانم چرا برخی ناخشنود شده‌اند و عبارت‌هایی را به کار بردند که شایسته نبود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسه مشترک دو فراکسیون مجلس با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم گفت: در جلسه امروز فراکسیون وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را با نمایندگان درمیان گذاشتند و به نظر می‌‌رسد فضای حاکم بر مجلس نسبت به ایشان مثبت است و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از ایشان دفاع می‌کند.

وی افزود: امیدوارم محمد فرهادی با رأی بالایی به تصدی وزارت علوم برسد و این وزارتخانه که چند ماهی با سرپرستی اداره می‌شد به وضعیت منسجمی برسد.

جلالی درمورد علت برگزاری نشست مشترک دو فراکسیون سیاسی مجلس گفت: روز یکشنبه اعلام کردیم فراکسیون رهروان ولایت روز سه‌شنبه با وزیر پیشنهادی جلسه‌ای برگزار خواهد کرد که پس از آن فراکسیون اصولگرایان نیز پیشنهاد کرد در این جلسه حاضر شوند، طبیعی است که این هم پذیرفته شد و جلسه به صورت مشترک برگزار شد.

جلالی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5  گفت: در منطقه، کشورهای عربی و در رأس آن سعودها و رژیم نامشروع صهیونیستی از دست یابی ایران و 1+5 به توافق ابراز نگرانی می‌کنند.

وی افزود: طبیعی است برخی از این کشورها با سیاست ایران‌هراسی توانستند به نوعی سیاست‌های خود را پیش ببرند و به دروغ تهمت‌هایی را به جمهوری اسلامی ایران بستند و اتفاقاً تفاهم ایران و 1+5 از این منظر خوب بود که برخی چهره واقعی خود را نسبت به کشورمان به صورت روشن نشان دادند.

جلالی ادامه داد: به نظر می‌رسد در داخل کشور همه قدرشناس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند و این اجماع وجود دارد که مذاکرات هسته‌ای با حفظ خطوط قرمز و حقوق هسته‌ای ایران به نتیجه برسد.

رئیس فراکسیون رهروان گفت:اختلافاتی هم در داخل وجود دارد و طبعاً هنگامی که نظر نظام و رهبری پشت‌سر مسئله‌ای باشد، قطعاً به اجماع می‌رسند و حمایت می‌کنند، از این‌رو نباید نگران فضای داخل باشیم، چون مشکلات داخل ایران مانند کشورهای دیگر نیست.

جلالی با بیان خاطره ای گفت: در ملاقاتی که با هانس بلیکس مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران داشتم، وی می‌گفت صحنه داخلی ایران در بحث هسته‌ای چگونه خواهد شد؟ که من پاسخ دادم شما نگران صحنه داخلی ایران نباشید، چون در داخل ایران اجماع حول محور رهبری است و این با سرعت می‌تواند شکل بگیرد، شما بیشتر نگران فضای داخلی آمریکا و رقابت‌هایی که در داخل این ایالت وجود دارد، باشید.

جلالی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در آمریکا اکثریت پیدا کرده‌اند، نفوذ اوباما و تیمش کم شده است و این وضعیت درمذاکرات یک نقطه ابهام را ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه آنها چگونه می‌خواهند، بر فرض تفاهمی هم با ایران انجام بدهند؟

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تفاهم دو نکته اساسی وجود دارد و آن حقوق هسته‌ای ایران با همه ابعادش از جمله غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها است.

جلالی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در 4 سطح شورای امنیت، دستورات ریاست جمهوری آمریکا، کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا انجام شده است، این سوال را مطرح کرد که تحریم‌ها در کنگره آمریکا بر چه اساسی لغو می‌شود؟ این نقطه ابهامی است که باید روشن شود و ایران در این زمینه به اقناع برسد.

  وی با تاکید بر اینکه اساس تفاهم‌نامه ژنو این بود که "همه یا هیچ" افزود: یا بر روی همه چیز باید تفاهم کنیم یا بر روی هیچ چیز نباید تفاهم کنیم. از این‌رو اگر 90 درصد تفاهم هم پیش برود و 10 درصد باقی بماند و بر سر آن 10 درصد به تفاهم نرسیم آن 90 درصد هم به‌عنوان تفاهم محسوب نمی‌شود.

کد N598379

وبگردی