آفتاب
جزیره مرجانی نیازمند توجه و تسهیل توانین است| 227602

کیش، مات نمی‌شود

کیش، مات نمی‌شود

آیا طی ماه‌ها و سالهای آینده جزیره کیش به روز‌های اوج خود بازخواهد گشت و بازهم توریست‌های داخلی و خارجی این جزیره را جایگزین دبی و ترکیه خواهند کرد یاخیر؟. جزیره‌ای که در صورت توسعه و تسهیل قوانین می‌تواند همانطور که پیش‌تر در این گزارش به آن اشاره شد هم جایگزین کشور‌های حاشیه خلیج فارس شود و هم میزبان موج تازه‌ای از سرمایه گذاران خارجی در راستای توسعه اقتصادی باشد.

جزیره کیش به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود و سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. از این رو بسیاری براین باور هستند که باید فعالیت‌هایی که در زمینه توریست و صنعت در این جزیره مرجانی در حال انجام است شدت یابد تا خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود. براساس آخرین آمار نیز هم اکنون این جزیره ظرفیت پذیرش روزانه ۶۰ سورتی پرواز و ۶۰۰۰ مسافر داخلی و خارجی را دارد.

اما در راستای فعالیت‌های عمرانی جزیره کیش در راستای جذب توریست باید به سفر چندی پیش رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد چراکه وی در بازدیداز پروژه‌های عمرانی این جزیره گفته است که طرح‌های اجرا شده درکیش نشان دهنده توجه وتلاش مسئولان جزیره به توسعه ورونق کیش است.

مهدی هاشمی همچنین گفته است که پروژه‌های اجرا شده وبخش‌هایی که دردست ساخت است نشان دهنده تلاش‌ها وزحمات زیاد مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه ورونق کیش است و با هدف خدمت رسانی به ساکنان وگردشگران درحال انجام است. جزیره کیش دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با توجه به توسعه زیرساخت‌ها وبسترسازی‌های انجام شده می‌تواند به الگویی برای تمام مدیران شهری کشورتبدیل شود. درکیش باید با بهره گیری از بر‌ترین تکنولوژی‌های دنیا، بومی سازی این طرح‌ها وجمع آوری مجموعه‌ای از آخرین دستاوردهای بین المللی دراین جزیره، زمینه‌های گردشگری را تقویت کنیم.

این صحبت‌های نماینده مردم در خانه ملت در خصوص گردشگر به این معنا است که مسئولان جزیره می‌توانند برای توسعه جزیره از حمایت مجلس نیز بهرمند شوند، چراکه این قانون گذارن هستند که با تسهیل در امر تصویب توانین می‌توانند زمینه اقدامات موثر گردشگری را فراهم کنند. همچنین در امر سرمایه گذاری نمایندگان می‌توانند قوانینی را به توصیب برسانند که موجب شود سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری در جزیره حضور یابند.

حال جدای از بحث حمایت‌های قانون گذارن، فعالان جزیره نیز می‌توانند مقدمات ارائه خدمات رفاهی بیشتر به گردشگران را فراهم کنند. همانطور که همگان می‌دانند جزیره کیش دارای سواحل بسیار زیبایی است که متاسفانه آنطور که باید و شاید مورد توجه مسئولان گذشته قرار نگرفته بود و تنها بخش کوچکی از این سواحل مورد استفاده گردشگران قرار گرفته است به طوری که عموم گردشگران تنها در منطقه‌های خاص و آباد شده می‌توانند از سواحل کیش استفاده مطلوبی را ببرند.

چندی پیش هم تعدای از گردشگران این جزیره در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کردند که باتوجه به موقعیت جغرافیایی این جزیره در این فصول می‌تواند پذیرای گردشگران بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی باشد و ما امیدواریم در سفر‌های بعدی خود به این جزیره شاهد افزایش و توسعه خدمات ارائه شده به توریست‌ها باشیم.

این مهم سبب شد تا با کشت‌پور، مشاورعالی مدیرعامل سازمان گفت‌و‌گویی داشته و آخرین اخر بار را از زبان وی جویا شویم.
وی در ابتدا بیان می‌دارد که جزیره کیش دارای ۳۴ مزیت اقتصادی است که هریک از این مزایا شرایط را برای تردد وسرمایه گذاری گردشگران وسرمایه گذاران خارجی تسهیل می‌کند. جزیره کیش، منطقه فرصت هاست و باتوجه به وجود شاخصه‌های مهم گردشگری مانند جاذبه‌های طبیعی شامل دریا، آفتاب، سواحل زیبا و همچنین امکانات وزیرساخت‌های فراهم شده به عنوان بستری آماده برای سرمایه گذاری وساخت طرح‌های نوین گردشگری می‌تواند میزبان سرمایه گذاران صنعت گردشگری از کشورهای مختلف باشد.

مشاور عالی مونسان می‌افزاید: امکانات گردشگری درجزیره کیش به گونه‌ای فراهم شده است که گردشگران داخلی وخارجی بتوانند درکنار خانواده‌هایشان در محیطی سالم، پاک وامن تفریح کنند. همچنین وجود شرایط مناسب آب وهوایی درجزیره کیش همزمان با فصل سرما دراروپا از عوامل موثر درجذب گردشگران کشورهای اروپایی است و تورگردانان این کشور‌ها می‌توانند درماه‌های سرد سال دراروپا، جزیره کیش را به عنوان مقصد گردشگری به گردشگران معرفی کنند. البته باید به این مهم نیز اشاره کرد که سازمان منطقه آزاد کیش برای گسترش روابط درحوزه‌های گردشگری، تجاری واقتصادی آماده همکاری با کشورهای علاقمند است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که چندی پیش، جیرفتی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفته بود که از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری خارجی در این جزیره، حضور گردشگران خارجی بدون نیاز به دریافت ویزا، امکان فعالیت اشخاص وشرکت‌ها با مالکیت صدرصد خارجی، معافیت‌های مالیاتی وگمرکی، امکان فعالیت بانک‌ها ی بین المللی وانجام امور اداری بدون بروکراسی درکمترین زمان است.

با این همه باید دید که آیا طی ماه‌ها و سالهای آینده جزیره کیش به روز‌های اوج خود بازخواهد گشت و بازهم توریست‌های داخلی و خارجی این جزیره را جایگزین دبی و ترکیه خواهند کرد یاخیر؟. جزیره‌ای که در صورت توسعه و تسهیل قوانین می‌تواند همانطور که پیش‌تر در این گزارش به آن اشاره شد هم جایگزین کشور‌های حاشیه خلیج فارس شود و هم میزبان موج تازه‌ای از سرمایه گذاران خارجی در راستای توسعه اقتصادی باشد.

کد N598315

وبگردی