آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس؛

تا زمانی که اقتصاد به نفت وابسته باشد٬ مشکلات بودجه‌ای وجود دارد

تا زمانی که اقتصاد به نفت وابسته باشد٬ مشکلات بودجه‌ای وجود دارد

دولت تمام تلاش خود را برای بهبود امور داشته اما تاکنون بخش قابل توجه ای از بودجه عمرانی کشور در سال 93 محقق نشده است. شرایط سخت اقتصادی باعث شده در سال جاری دولت با کسری بودجه زیادی مواجه شود

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای بهبود امور داشته اما تاکنون بخش قابل توجه ای از بودجه عمرانی کشور در سال 93 محقق نشده است.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایلنا؛ حمیدرضا پشنگ درصحن علنی مجلس با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی باعث شده در سال جاری دولت با کسری بودجه زیادی مواجه شود٬ گفت: علاوه بر مشکل تحریم، کاهش قیمت نفت فشار مضاعفی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده که این مساله دولت را وادار به تخصیص بودجه در بخش‌های ضروری‌تر کرده است.

نماینده مردم خاش افزود: اینکه کاهش قیمت نفت در سال جاری تمامی محاسبات دولت را برهم زد زمانی که بودجه سال 93 بسته شد دولت متوسط قیمت هر بشکه نفت را حدود 100 دلار پیش بینی کرده بود، اما درسال 93 شاهد بودیم که این پیش بینی عملا اشتباه از آب درآمد، چراکه قیمت نفت به پایین تر از بشکه ای 100دلار سقوط کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط بخش ناچیزی از بودجه عمرانی سال 93 محقق شده است، گفت: شرایط سختی که در سال جاری به لحاظ کسری بودجه گریبان‌گیر دولت بوده، باعث شد در تخصیص اعتبارات اولویت‌بندی صورت گیرد و دولت پرداخت هزینه‌های جاری را در دستور کار قرار دهد.

پشنگ با بیان اینکه اقتصادهای وابسته به نفت همواره با مشکلاتی از این دست مواجه هستند، افزود: به هرحال تا زمانی که اقتصاد کشور به درآمدهای حاصل از نفت وابسته باشد مشکلات بودجه‌ای وجود دارد. البته دولت تمام تلاش خود را برای بهبود امور داشته اما تاکنون بخش قابل توجه‌ای از بودجه عمرانی کشور در سال 93 محقق نشده است.

 

 

کد N598269

وبگردی