آفتاب
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت خبر داد

اجرای طرح مدیریت ماهیگیری در دریاچه بزرگ جنوب‌شرق آسیا

اجرای طرح مدیریت ماهیگیری در دریاچه بزرگ جنوب‌شرق آسیا

کارشناسان بین‌المللی محیط زیست از اجرای پروژه‌ای چهار ساله برای کنترل و مدیریت مناطق حفاظت‌شده برای حفظ انواع ماهی‌ها خبر دادند.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) و گروه ائتلاف عملکرد شیلات (FACT)‌، این پروژه تقویت ظرفیت مناطق ماهیگیری در منطقه «تونله ساپ»، بزرگترین دریاچه آب شیرین در جنوب شرق آسیا نام دارد تا تداوم منابع طبیعی آن حفظ و کنترل شود. همچنین این پروژه به استقرار مناطق حفاظتی کنترل شده ماهیگیری در سه ناحیه پایلوت در تونله ساپ کمک می‌کند. علاوه بر این در این برنامه بر تکثیر مناطق حفاظتی کنترل شده برای ماهیگیری و ثبات مالی تمرکز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه رسمی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، در حالی که گزارش گروه ائتلاف عملکرد شیلات نشان می‌دهد حدود 50 منطقه حفاظتی کنترل شده برای ماهیگیری در تونله ساپ وجود دارد به نظر می‌آید تعداد محدودی از آن‌ها کاربردی هستند. هرچند به نظر می‌آید حمایت کمتری برای مدیریت و نگهداری از مناطق حفاظتی کنترل شده برای ماهیگیری وجود دارد این موضوع مهم است زیرا بر اساس جوامع محلی قانون شیلات نمی‌توان ماهیگیران غیرقانونی را دستگیر کرد. همچنین در مواردی، تیم‌های گشت زنی ماهیگیران غیرقانونی را دستگیر کردند که به دلیل نبود شواهد کافی آزاد شده‌اند.

انتهای پیام

کد N598138

وبگردی