آفتاب

ایران از قوانین تسهیل‌کننده تجارت با جهان استقبال می‌کند

ایران از قوانین تسهیل‌کننده تجارت با جهان استقبال می‌کند

معاون حقوقی رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه ایران از قوانین تسهیل‌کننده تجارت با جهان استقبال می‌کند، گفت: ایران از تقویت روابط خود با مؤسسه بین‌المللی یکنواخت‌سازی حقوق خصوصی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌‌جمهور در دیدار "خوزه آنجلواسترلا فاریا" دبیرکل مؤسسه بین‌المللی یکنواخت‌سازی حقوق خصوصی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال بازنگری و تکمیل قانون تجارت است و در این مسیر از هرگونه پیشنهادی که تسهیل‌کننده فعالیت‌ها و روابط تجاری ایران با کشورهای جهان باشد، استقبال می‌کند.



وی افزود: با توجه به فعالیت‌های مثمرثمر این سازمان در جهت هماهنگ کردن مقررات تجاری کشورها با یکدیگر، جمهوری اسلامی ایران از تقویت روابط خود با این مؤسسه استقبال می‌کند.



معاون حقوقی رئیس‌‌جمهور ادامه داد: همه تلاش‌ها برای حاکمیت نظم بر جهان است و در این راستا ما نیز تلاش داریم با شناساندن حقوق مردم به آنها، حقوق شهروندان بیش از پیش مورد تکریم قرار گیرد و در همین راستا، منشور حقوق شهروندی به عنوان دومین سند ملی ما بعد از قانون اساسی است که مردم درباره آن نظر دادند.



امین‌زاده با بیان اینکه ایران می‌خواهد ارتباط دائمی با این مؤسسه داشته باشد، ادامه داد: حقوقدانان ایرانی می‌توانند در تهیه اسناد بین‌المللی با شما مشارکت داشته و ایران آماده است تا در حوزه فرهنگ و تجارت ارتباط تنگاتنگی با شما داشته باشد.



همچنین "آنجلواسترلا فاریا" دبیرکل مؤسسه بین‌المللی یکنواخت‌سازی حقوق خصوصی نیز با ابراز خرسندی از علاقه ایران برای همکاری با این مؤسسه، گفت: ایران می‌تواند برای هر نوع به روز رسانی مقررات و تصویب قوانین جدید با این مؤسسه در ارتباط باشد.



مؤسسه بین‌المللی یکنواخت‌سازی حقوق خصوصی وظیفه هماهنگ کردن مقررات کشورها در حوزه حقوق خصوصی مثل تجارت و کار را بر عهده دارد.





       
   
کد N598126

وبگردی