آفتاب
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید:

بسیجیان دست‌نوشتگان انتقال موضوع دفاع مقدس به جامعه هستند

بسیجیان دست‌نوشتگان انتقال موضوع دفاع مقدس به جامعه هستند

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش بزرگ "پیروان ولایت" خطاب به بسیجیان بنیاد، گفت: شما بسیجیان دست‌نوشتگانی هستید که برای انتقال موضوع دفاع مقدس در جامعه حضور دارید.

به گزارش ایسنا، سیدمنصور میرمرادی در مراسم پیروان ولایت که صبح امروز 4 آذرماه 93 در سالن فرهنگی سیدالشهدا(ع) به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزار شد، خطاب به بسیجیان، گفت: شما آنهایی هستید که مقرر شد بمانند و فرهنگ بسیجی را ارتقا دهند، شما مانده اید تا ناگفتنی ها را به نسل سومی که دوران دفاع مقدس را به صورت مستقیم احساس نکرده اند بگویید.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج چیزی نبود که کشور ما با آن بیگانه باشد به بسیجیان، گفت: شما دست‌نوشتگانی هستید که برای انتقال موضوع دفاع مقدس در جامعه حضور دارید. مردم ما همواره در کنار رهبران دینی خود حضور داشتند و آنچه تا کنون عامل موفقیت ما شده سازماندهی از طریق بسیج بود چون شکل گیری بسیج در جامعه اسلامی بی قاعده نبوده است.

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بسیج به معنای آماده سازی، آماده بودن و سازگاری کردن است اما چیزی که بسیج را ارزشمند می کند فرهنگ این مولود در نظام اسلامی است که بسیج را به عنوان یک رکن در نظام معرفی می‌کند.

وی گفت: با توجه به دو پیام تاریخی امام خمینی(ره) برای بسیج یکی در بدو تاسیس آن در سال 58 و دیگری در سال 67 می‌توان دریافت که شکل گیری بسیج یک نیت الهی داشته است.

میرمرادی تاکید کرد: امروز بسیج و فرهنگ بسیجی اندیشه تفکر و تعقل است و فرهنگ بسیجی سبب شده هرگونه بن بستی در جامعه ما مرتفع شود؛ مردم فرهنگ بسیجی را که نوعی کمک، امداد رسانی و در صحنه بودن با ارزش های والای خود و به معنای والای کلمه ایثار است را قبول دارند.

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مگر می‌شود بسیج بر محوریت اخلاق نباشد، خاطرنشان کرد: ایثار با آگاهی معنا پیدا می‌کند و بسیج نیز فرهنگی است که قابل تفکیک از جامعه نیست و متعلق به نظام اسلامی و دین اسلام است.

میرمرادی با اشاره به حضور بسیج در صحنه سازندگی کشور، گفت: کسانی هستند که جان و سلامت خود را برای توسعه این آب و خاک نثار می‌کنند و این همان فرهنگ ارزشمند بسیجی است که باید روز به روز در جهت تقویت آن گام برداریم.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیجی در حوزه اقتصاد، سیاست، صنعت، فرهنگ و امنیت گام‌های برتری برداشته است و اکنون مسولیت ما برای تحکیم بخشی از این فرهنگ و به کارگیری تمام استعدادها برای موفقیت این فرهنگ بیش از پیش شده است. لایه به لایه فرهنگ بسیج در وجود جامعه و نظام به شکلی ارزشمند ایجاد شده است که مقام معظم رهبری نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ارزشمندی این موضوع اشاره کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سمبل اخلاق و نظم است، گفت: بسیج در جامعه تبدیل به الگویی شده که گوی سبقت را از سایرین ربوده است.

میرمرادی با ابلاغ سلام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بسیجیان، گفت: ایشان گفتند ما بسیاری از مسائل و مشکلات بنیاد را به دست شما پرچمداران رفع می‌کنیم و با همراهی و اندیشه بسیجی شما مشکلات بهترین‌های جامعه را مرتفع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: رییس بنیاد پس از پرداخت معوقات خانواده‌ای شهدا و ایثارگران اولویت کاری خود را رسیدگی و بهبود شرایط کارکنان بنیاد عنوان کردند و گفتند چون بنیاد افضل نهاد هاست کارکنان آن نیز باید افضل کارکنان باشند.

وی در پایان به کارکنان بنیاد گفت با ایجاد نشاط در محیط کاری و ارائه خدمت به خانواده‌های کارکنان بنیاد زمینه کار بهتری و موثرتر در محیط کار را برای آنها ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد N598074

وبگردی