آفتاب
زمانیان:

راه نجات کشور تکیه بر انگیزه‌های صادقانه و بی اعتمادی به دشمن است

راه نجات کشور تکیه بر انگیزه‌های صادقانه و بی اعتمادی به دشمن است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات کشور در مجلس گفت: نگاه به درون و شناخت رخنه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و بی اعتمادی به دشمن راه‌نجات کشور است.

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید سعید زمانیان دهکردی درجلسه علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و همچنین تبریک هفته بسیج گفت: امروز یکی از مسائل مهم و اثرگذار درست عمل کردن و درست محاسبه کردن در مسائل داخلی و خارجی است.

نماینده مردم شهرکرد ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید درست محاسبه کرد و نباید اجازه داد دشمن دستگاه محاسباتی ما را تحت تاثیر قرار دهد، راه نجات ما اعتماد به خدا و سنن آفرینش، بی‌اعتمادی به دشمن و شناخت او، اعتماد به انگیزه‌های صادقانه، خودباوری و اینکه ما می توانیم است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کار شبانه‌روزی، قوی عمل کردن و شناخت رخنه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی راه‌نجات کشور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز برخی از افراد دچار اختلال در سیستم محاسباتی شده‌اند، ادامه داد: دشمن هم به دنبال ایجاد همین اختلال در سیستم محاسباتی است، امروز آمریکا، انگلیس و استکبار به دنبال ایجاد اختلال از طریق تطمیع، تهدید و اغوا کردن برای تغییر مسیر هستند.

زمانیان دهکردی همچنین گفت: باید توجه داشت وقتی دستگاه محاسباتی از کار بیفتد و یا غلط محاسبه کند، کارها خراب می‌شود که دشمن هم به دنبال همین مسئله است. آنها به دنبال منافع خود هستند و جریانات به وجود آمده بازی همین کشورها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مدت‌هاست از مذاکرات می‌گذرد، این کشورها در زمینه تحریم‌ها چه کاری کرده‌اند؟ چه اقداماتی صورت داده‌اند؟ حتی در مسائل جدید تحریم‌های جدید را هم به وجود آورده‌اند. مدت‌هاست از مسائل هسته‌ای می‌گذرد. با توجه به حُسن نیت نظام آنها چه دستاوردی برای ما داشته‌اند؟ تحریم‌ها را به کجا کشانده‌اند؟ آنها هر روز بهانه‌تراشی می‌کنند و همه این مسائل بهانه است.

وی تاکید کرد: همانطور که باید مذاکره کرد، باید توجه داشت فرصت‌ها را از دست ندهیم و دچار غفلت نشویم، چرا که آمریکایی‌ها و استکبار قابل اعتماد نیستند و همانطور که امام خمینی (ره) فرمود در هیچ زمینه‌ای هیچ غلطی نخواهند کرد.

زمانیان دهکردی با بیان اینکه ما مردم عاشورایی هستیم و سر سوزن از حق مسلم خود نمی‌گذریم، گفت: مسئولان باید بدانند راه ما راه حسین‌ابن‌علی (ع) است و راه نجات کشور نگاه به درون و قطع امید از بیرون است، راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است که به برنامه‌های عملیاتی و اجرایی نیاز دارد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال‌هاست فریاد می‌زنیم چرا پروازهای کویت، حج و عتبات عالیات راه‌اندازی نمی‌شود؟ چرا مردم باید 140 کیلومتر با خودرو به استان مجاور بروند؟، در حالی که ما فرودگاه داریم و شما دستور داده‌اید، چرا این پروازها برقرار نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه وضعیت راه‌ها، راه‌آهن و مسکن مهر مناسب نبوده و مشکلات اساسی دارند، گفت: سازمان بازنشستگی کشوری وضعیت حقوق بازنشستگان و وضعیت معیشتی آنها مناسب نیست، بیکاری فرزندان این عزیزان مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، درمان و بیمه‌های طلایی آنها نیز مشکلات اساسی دارد، وضعیت حقوق و مزایای بازنشستگان ذوب‌آهن هنوز حل نشده است. چگونه باید این افراد بدهی‌های خود را بپردازند؟ چرا مسائل حل نمی‌شود؟

زمانیان دهکردی ادامه داد: وزیر نیرو و معاونت محیط‌زیست؛ به استناد نامه‌های مختلف به‌خصوص دیوان محاسبات بارها گفته‌ایم که کارهای صورت گرفته برای حفر تونل گلاب 2 و بهشت‌آباد خلاف است، ما با انتقال آب شرب مشکل نداریم، مشکل ما با کار خلاف است. از اینکه باعث خواهید شد زاینده‌رود و کارون خشک شوند، ناراحتیم. از لابی‌گری و بی‌قانونی ناراحتیم. چرا بی‌قانونی را باب می‌کنید؟

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: شورای عالی آب و شورای عالی امنیت ملی؛ انتقال آب منبعش از کجا باید باشد؟ محیط‌زیست، آیا این کار صیانت از محیط‌زیست است؟

وی گفت: تا تغییرات اساسی در وزارت نیرو و معاونت‌های مختلف این وزارتخانه صورت نگیرد و تا زمانی که اعمال نفوذ در این وزارتخانه وجود دارد، وضعیت مناسب نخواهد شد.

زمانیان دهکردی خطاب به هیات دولت ادامه داد: حقوق معلمان آموزش و پرورش،‌ پرستاران و بسیاری از کارمندان دولت با توجه به رکود تورمی عادلانه نیست. در پرداخت حقوق و مزایا باید عدالت رعایت شود.

وی بیکاری، نبود اشتغال، تعطیلی صنایع کوچک و نبود سرمایه در گردش و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های استانی و کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: این مسائل مشکلات عدیده‌ای را برای استان چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از سوءمدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ورود کالاهای نامناسب خارجی و بی‌توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه‌ها و مسائل امروز کشور است که باید برای حل آنها تدبیری صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N597805

وبگردی