آفتاب

سازمان عفو بین‌الملل خواستار احترام به حقوق معترضان در فرگوسن شد

سازمان عفو بین‌الملل خواستار احترام به حقوق معترضان در فرگوسن شد

عفو بین الملل استفاده پلیس آمریكا از گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا علیه معترضان در فرگوسن را نمونه آشکار نقض حقوق بشر دانست.

 سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از نقض حقوق بشر در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری» آمریکا خبر داد و از مسئولان قضایی آمریكا خواست تا حقوق معترضان احترام بگذارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود به نقض حقوق بشر در اعتراض‌های شهروندان فرگوسن به حکم صادر شده درباره قتل «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله توسط مامور پلیس سفیدپوست این شهر اشاره کرده و از مسئولان قضایی آمریکا خواست تا به حق مردم این شهر در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارند.

عفو بین‌الملل در گزارش خود تاكید  کرد که ماموران پلیس ضدشورش آمریکا باید توسط مقام‌های قضایی این کشور به‌ اتهام نقض حقوق بشر مورد بازجویی قرار گیرند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل آمده است که استفاده از گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا و نیز خودروهای سنگین نظامی ضد شورش برای سركوب اعتراض‌های مسالمت آمیز در فرگوسن نمونه آشکار نقض حقوق بشر است.

تیم نظارت بر حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل طی روزهای ۱۴ تا ۲۲ آگوست گذشته در فرگوسن حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، رای اعضای هیات منصفه دادگاه عالی آمریکا مبنی بر تبرئه «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی که به‌دلیل قتل براون در حالت تعلیق از ماموریت به سر می‌برد، موجی از اعتراض‌های خشونت‌آمیز را در شهر «فرگوسن» به راه انداخت.

کد N597778

وبگردی