آفتاب

چگونه جوانتر بمانیم؟

چگونه جوانتر بمانیم؟

آلودگی هوا، استرس‌های مداوم و مصرف غذاهای فرآوری شده شما را سریعتر پیر می‌کنند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «هندوستان تایم» در مقاله‌ای منتشر کرد: با توجه به برخی الگوهای زندگی که موجب پیری زودرس می‌شوند، برخی راهکارهای ساده می‌تواند به کند شدن روند پیری کمک کنند و از مصرف خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان گرفته تا مصرف میوه‌ها می‌توانند فرد را جوان‌تر نگه دارند. پس از همین حال تصمیم بگیرید و برای مقابله با پیری زودرس توصیه‌های زیر را در الگوی زندگی روزانه خود بگنجانید:

- مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را افزایش دهید. آنتی‌اکسیدان‌ها در کاهش التهاب و حساسیت‌ها موثرند، سلول‌های آسیب‌دیده را تعمیر می‌کنند و موجب برقراری تعادل در تمام بدن می‌شوند. همچنین این مواد از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماریهای قلبی – عروقی،‌ دیابت و سرطان جلوگیری می‌کنند. این ترکیبات با ترمیم بافت‌های آسیب دیده ناشی از اشعه آفتاب و آلودگی، نشانه‌های پیری زودرس را در ظاهر فرد کاهش می‌دهند. بنابراین مواد خوراکی که حاوی آنتی اکسیدان بیشتر هستند مانند میوه‌ها و سبزیجات و دانه‌های سبز را بیشتر مصرف کنید. مصرف مکمل‌های طبیعی حاوی آنتی اکسیدان نیز توصیه می‌شود

- مصرف مواد حاوی اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 را فراموش نکنید. برقراری تعادل در مصرف اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 به کاهش تورم و التهاب در بدن کمک می‌کند و عملکرد شناختی ذهن را بهبود بخشیده و سطوح انرژی بدن را افزایش می‌دهد.

- مصرف غذاهای فرآوری شده و آماده را کاهش دهید. غذاهای طبیعی و سالم مانند ماهی و میگو و انواع ماهی‌های ریز و روغنی را سه نوبت یا بیشتر در هفته مصرف کنید. به جای مصرف روغن و کره در غذا از روغن نارگیل استفاده و از غذاها و وعده‌های کم حجم را انتخاب کنید.

- کارشناسان معتقدند افزایش سطح انسولین در بدن موجب تسریع روند سالخوردگی شده و التهاب‌هایی را در بدن بوجود می‌آورد. بنابراین باید بین ترشح انسولین و میزان قندخون در بدن تعادل برقرار شود که این کار با مصرف ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و پروتئین‌های کم چرب امکانپذیر است. در این زمینه باید مصرف نوشیدنی‌هایی مانند قهوه که سطح انسولین را افزایش می‌دهد، کمتر کرد.

- ورزش مرتب را در برنامه روزانه خود بگنجانید. ورزش روزانه نه تنها وزن بدن را متناسب می‌کند بلکه در تولید انرژی بیشتر در بدن و تراکم استخوان نیز نقش مفید دارد و همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود می‌بخشد. پیاده روی روزانه 20 دقیقه‌ای و یوگا نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

- خواب و استراحت کافی داشته باشید.

انتهای پیام
کد N597584

وبگردی