آفتاب

عباس: آماده تشکیل کشور تنها در 22 درصد از خاک فلسطین هستیم

عباس: آماده تشکیل کشور تنها در 22 درصد از خاک فلسطین هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی از جامعه بین‌الملل خواست تا هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی را وادار سازد تا به تعهدات قانونی خود و همچنین به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص پایان اشغالگری‌ها در اراضی فلسطین عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک که این مراسم به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین برگزار شده بود، اعلام کرد: فلسطینی‌ها آماده هستند به راه حلی برای درگیری‌ها با اسرائیل دست یابند که این راه حل مطابق قطعنامه‌ها و طرح‌های بین‌المللی باشد و بر اساس آن فقط کشور فلسطین روی 22 درصد از خاک فلسطین تشکیل شود و پایتخت آن قدس اشغالی باشد و راه‌حل عادلانه‌ای برای مساله آوارگان فلسطینی براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل حاصل شود.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است تا ما مدیریت سیاسی برای برخورد قاطعانه جهت احقاق حقوق غیرقابل مناقشه برای مردمان از جمله استقلال کشور فلسطین در مرزهای 1967 ایجاد کنیم.

عباس همچنین با بیان درخواست خود جهت برخورد قاطعانه و نهایی با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و مصادره اراضی فلسطینی‌ها گفت: باید تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و آواره کردن آن‌ها متوقف شود. باید تمامی اسیران اسرائیلی از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند و محاصره ظالمانه و غیرانسانی مردم فلسطین در نوار غزه پایان یابد و بازسازی نوار غزه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N597450

وبگردی