آفتاب
عضو کمیسیون انرژی:

مذاکرات هسته‌ای موفقیت بزرگی برای ایران است

مذاکرات هسته‌ای موفقیت بزرگی برای ایران است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس مذاکرات هسته‌ای را فارغ از نتایج آن موفقیت بزرگ دولت و ملت ایران توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر فریدونی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس با تبریک هفته بسیج، گفت: حدود 15 ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم، دولتی که محصول حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب است می‌گذرد؛ در این مدت دولت در همه عرصه‌هایی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

این عضو کمیسیون انرژی عقلانیت، برنامه ریزی و قانون‌مداری را ویژگی دولت یازدهم برشمرد و افزود: دولت در عرصه اقتصادی با تکیه بر انظباط مالی و عدم دست‌اندازی به منابع بانک مرکزی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی توانست نرخ تورم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ثبات بخشی در قیمت ارز به وجود آورد. اما با شیوه دولت به تورم تک‌رقمی در سال 1395 نخواهیم رسید مگر با خروج از اقتصاد تک محوری نفتی و سرمایه‌گذاری در تولید داخلی، تولید علم و فن‌آوری و ایجاد اشتغال و کاهش فقر و بیکاری و رونق بخشی به صنایع گردشگری و خودروسازی پتروشیمی، مسکن، کشاورزی و صنعت.



نماینده مردم فیروزآباد طرح نظام سلامت را موفق ارزیابی کرد و از وزیر بهداشت تشکر کرد.



وی مذاکرات هسته‌ای را توفیق دولت یازدهم دانست و افزود: تنش‌زدایی و ایجاد فضای تعامل در روابط دیپلماتیک و بین‌المللی به ویژه در مذاکرات هسته‌ای از موارد توفیق دولت دکتر روحانی است. مذاکرات هسته‌ای پیچیده و سنگین با گروه 1+5 فارغ از نتایج پایانی یک موفقیت بزرگ برای ملت بزرگ ایران است چرا که نشانه عقلانیت، بلوغ و ثبات ساختار سیاسی کشور عزیزمان می‌باشد.



فریدونی با تشکر از تیم مذاکره کننده، گفت: تیم مذاکره کننده با شجاعت و درایت از حقوق مسلم ملت دفاع جانانه کرد و در برابر زیاده‌خواهی آمریکای جنایتکار و پنج کشور دیگر باج نداد و ایستادگی کرد.



نماینده مردم فیروزآباد اساسی‌ترین مشکل حوزه انتخابیه‌اش را بیکار بودن تعداد زیادی از تحصیل‌کردگان جوان دانست و افزود: نرخ بیکاری ما بیش از 30 درصد است که به وجود پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع نفت و گاز به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری لازم نرخ بیکاری و فقر مردم استان را در پی داشته است.



وی از وزیر نفت خواست در راستای احداث پالایشگاه هالگان قیر و کارزین و مشارکت در احداث باند دوم جاده کوار- فیروزآباد - جم - عسلویه، راه‌اندازی پتروشیمی فراشبند و تسریع روند اجرای فاز دوم پالایشگاه آغاز دالان اهتمام جدی‌تری داشته باشند.



انتهای پیام




کد N597443

وبگردی