آفتاب
سردار دهقان:

تحت هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نمی‌کنیم/ غربی‌ها برای مخدوش کردن اسلام تروریست‌ها را سامان دادند

تحت هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نمی‌کنیم/ غربی‌ها برای مخدوش کردن اسلام تروریست‌ها را سامان دادند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان ما به پشتوانه حمایت مردم و هدایت رهبری در قالب اصول تعیین شده مذاکرات خود را انجام داده‌اند، گفت: ما از حقوق خود تحت هیچ شرایطی عبور نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان در اجتماع 5 هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع بسیج را از یادگاران امام خمینی (ره) دانست و گفت: آن امام بزرگوار هنوز در شرایطی که هیچ اثری از بروز جنگ علیه ملت و سرزمین ما نبود، فرمان صدور تاسیس بسیج را صادر کردند.

وی افزود: امام آینده را به روشنی می‌دید و برای ملت تبیین می‌کردند و امروز هم رهبری انقلاب با همین خصوصیات آن مسیر نورانی را ادامه می‌دهند و تمام افتخارشان این است که هیچگاه اجازه نداد علم و پرچمی را که امام بزرگوار برپا کردند بر زمین بنشیند و این مسیر را ادامه دادند و این نعمت بزرگی بود که خدا نصیب نظام ما کرده که زیر پرچم اسلام زیست کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه بسیجی یک انسان مومن، مخلص و مجاهدی است که در مسیر اعتلای کلمه الهی و برای خدمت به مردم و ارتقای نظام جمهوری اسلامی با نیت خالص و با تمام ظرفیت پا به میدان خدمت می‌گذارد، اظهار داشت: بسیج مظهر و تجلی آرمان‌های ملت‌‌مان است که با رفتار و کردارشان همواره دنبال تحقق این آرمان‌ها بوده‌اند، بسیجیان بصیرت، ایمان، آگاهی و دشمن‌شناسی، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و پذیرش مطلق اطاعت از مقام معظم رهبری را سرمایه رفتار فردی و اجتماعی خود قرار داده‌ و خواستگاه دیدگاه‌های رهبری هستند.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز از عزت برخوردار است به خاطر وجود تفکر و فرهنگ بسیجی حاکم در کشور است، گفت: دشمنان ما فارغ از هر نقطه جغرافیایی نگرانی عمیق و تمام عیار از مواجه با ملت ما دارند و این به دلیل تجربه تاریخی‌ای است که آنها در دفاع مقدس از ما دیده‌اند و به آنها آموختند که اجازه نخواهند داد در هیچ شرایطی اراده و خواست خود را تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با فرهنگ عاشورایی و بسیجی و مدیریت جهادی خود ثابت کرد که هیچگاه در مقابل هیچ زورگو و ظالمی سر تسلیم فرود نخواهد آورد، گفت: همین فضا و فرهنگ برای ما یک بازدارندگی ایجاد کرده است و امروز می‌بینیم که در سایه بیداری اسلامی شاهد حضور بسیج‌گونه مسلمانان انقلابی در نقطه‌های مختلف جهان هستیم.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز در سوریه، فلسطین، عراق و لبنان می‌بینیم که مردم با الگو گرفتن از فرهنگ بسیج ایرانی تمام‌قد در برابر دشمنان ایستاده‌اند و در سوریه همین بسیجیان برگرفته از فرهنگ بسیجی و مکتب اسلام با دشمنان مقابله می‌کنند.

سردار دهقان گفت: امروز ملت ما در یک مواجهه تمام عیار دیپلماتیک با دنیای سلطه‌‌گر روبه‌رو است که بیش از یک دهه تاریخ انقلاب ما را به یک بهانه واهی تحت فشار و برخوردهای ظالمانه خود قرار داده‌اند و تحریم‌های ضدبشری را علیه این ملت اعمال کرده‌اند و مذاکره‌کنندگان ما در یک رهاورد سیاسی و دیپلماتیکی برای تامین منافع ملت در حال رایزنی هستند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ملت ما از آغاز انقلاب تا امروز هیچگاه و در هیچ شرایطی از حقوق حقه خود کوتاه نیامده‌اند و هیچگاه هیچ ظلمی را بر هیچ کسی روا نکرده و هیچگاه صداقت و گفتار را از سیاست‌های خود جدا نکرده است و هیچ تجاوزی را به هیچ کشور همسایه و غیرهمسایه‌ای نیز نکرده است.

وزیر دفاع ادامه داد: این قدرت‌های غربی بودند که آمدند و تروریست‌ها را سامان دادند تا چهره اسلام را مخدوش کنند تا ملت‌های آزادیخواه به سمت مسیر اسلام نیایند.

سردار دهقان با بیان اینکه ادعای غربی‌ها درباره فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران یک ادعای دروغ بوده و هست، گفت: غرب با این ادعا تلاش می‌کرد که دنیا را علیه ما بسیج کند که متاسفانه نیز در یک مقطعی توانست این کار را انجام دهد. آنها باید بدانند که ما جز حق خود چیز دیگری نمی‌خواهیم.

وی با بیان اینکه دنیا امروز آن انسجام و یکپارچگی علیه ما را ندارد و آمریکایی‌ها دیگر قادر نیستند که چنین بهانه‌های واهی را علیه ما شکل دهند، گفت: امروز آژانس انرژی اتمی در جمع‌بندی درونی خود به این نتیجه رسیده که تمام اطلاعاتی که دشمنان ما به آژانس می‌دادند، هیچ سندیتی ندارد و همه آنها فهمیده‌اند که اینها پرونده‌سازی برای توجیه اقدامات قدرت‌ها علیه ایران بوده است.

وزیر دفاع گفت: مذاکره‌کنندگان ایران امروز دنبال اثبات حقانیت هستند و می‌خواهند ثابت کنند که آنچه علیه ما ادعا شده بود دروغ است که در این راه الحمدلله موفق بوده‌اند.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه ما از حقوق خود در هیچ شرایطی عبور نخواهیم کرد گفت: آمریکایی‌ها تلاش و ادعا می‌کنند که ایران را به خاطر تحریم‌های اعمال شده پای میز مذاکره آورده‌اند، اما ما نشان دادیم که در سخت ترین شرایط هیچگاه فضای داخلی خود را از یکپارچگی و وحدت جدا نخواهیم کرد و تحت رهبری نظام تمام قد پای منافع خود خواهیم ایستاد که در این مدت نیز دستاوردهای ارزشمندی در داخل به دست آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه نظام ما در این مذاکرات به دنیا گفت که من خطوط قرمزی دارم که در هیچ شرایطی تغییر نمی‌کند خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان ما به پشتوانه حمایت مردم و هدایت رهبری در قالب اصول تعیین شده مذاکرات خود را انجام داده‌اند.

سردار دهقان اضافه کرد: امروز ایران اسلامی همانند دوران دفاع مقدس یک تنه در مقابل تمام دنیا ایستاده است؛ امروز روسیه هم خیلی با ما همکاری نمی‌کند، البته نه اینکه با ما مقابله کند، بلکه طرف ما هم نیست. پس ما کماکان عین زمان جنگ تنها هستیم.

وی با بیان اینکه ما اطمینان داریم که در هیچ شرایطی مذاکره‌کنندگان ما از خطوط قرمز و از منافع ملی عبور نخواهند کرد و اگر امروز مذاکره می‌کنیم به خاطر تصمیم نظام بر این مساله است، خاطرنشان کرد: یقین داریم که ملت ما با روحیه بسیجی در این میدان نیز موفق و پیروز خواهد بود.

وزیر دفاع در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع در جهت افزایش توان دفاعی کشور گفت: وظیفه داریم با تمام توان تلاش کنیم که ظرفیت‌های وزارتخانه را توسعه دهیم و این جز با روحیه و تفکر بسیجی امکان‌پذیر نیست.

کد N597380

وبگردی