آفتاب

علی عبدالله صالح: پیشنهاد آمریکایی عربی را برای خروج از یمن رد کردم

علی عبدالله صالح: پیشنهاد آمریکایی عربی را برای خروج از یمن رد کردم

رئیس‌جمهور سابق یمن با بیان اینکه وی هیچ‌گاه به بازگشت به قدرت فکر نمی‌کند، گفت: من پیشنهادی را از سوی مسوولان آمریکایی و عربی جهت خروج از یمن برای دوره‌ای سه تا شش ماهه رد کردم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن در سخنانی گفت: من پیشنهادی را از سوی برخی مسوولان آمریکایی و عربی جهت خروج از یمن برای دوره‌ای بین سه تا شش ماه دریافت کردم اما با ترک کردن وطن خود مخالفت کردم. این پیشنهاد نیز بنا به درخواست رسمی عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور یمن بوده است.

وی گفت: آنچه در حال حاضر در یمن رخ می‌دهد حوادث سال 1962 را به یاد ما می‌آورد یعنی زمانی که کشور ما تحت اشغال دولت انگلیس بود.

صالح تاکید کرد: من هیچ‌گاه به بازگشت به قدرت فکر نمی‌کنم به پسرم احمد نیز اجازه نمی‌دهم که به چنین مساله‌ای فکر و قدرت را تجربه کند.

وی با بیان اینکه برخی تبلیغات رسانه‌ای برای خدشه‌دار کردن چهره وی وجود دارد، گفت: من از اقدامات خود در دوره ریاست‌جمهوری‌ام راضی هستم هرچند که مرتکب برخی اشتباهات نیز شده‌ام اما هیچ فردی وجود ندارد که اشتباه نکند.

عبدالله صالح ضمن اشاره به اینکه "مصر نزدیک‌ترین کشور به مردم یمن است"، گفت: هیچ اختلافی میان من و منصور هادی وجود ندارد. همان‌طور که من داشتن اختلافات با عربستان را تکذیب می‌کنم چراکه میان ما روابط دوستانه‌ای وجود دارد.

صالح گفت: به عقیده من فدرالیسم در یمن وجود ندارد و کشور نیاز به اصلاحاتی در چارچوب قانون اساسی دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه گروه اخوان‌المسلمین در یمن در تلاش برای ترور وی در مسجد الانهدین دست داشته‌، گفت: هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که انقلاب از تونس به یمن انتقال یابد.

انتهای پیام

کد N597339

وبگردی