آفتاب
نماینده قروه در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

پیامک‌ها از سامانه‌های ۵ رقمی به تلفن نمایندگان ارسال می‌شد/ پیامک‌ها از خارج مجلس هدایت می‌شود

پیامک‌ها از سامانه‌های ۵ رقمی به تلفن نمایندگان ارسال می‌شد/ پیامک‌ها از خارج مجلس هدایت می‌شود

متن پیامکی که بنده علیه وزیر پیشنهادی دریافت کردم چنین بود که «آقای فرهادی بعد از انتخابات ۸۸ یک نامه را به همراه آقای موسوی، کروبی و چند فعال سیاسی دیگر وقت امضا کرده و طی آن اعلام داشتند که با زندانیان سیاسی آن دوره زمانی برخورد‌ها نامناسبی با آن‌ها در زندان‌ها صورت گرفته است.»

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترویج پیامک‌های تخریبی علیه وزرای علوم دولت یازدهم، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که جریانی خارج از مجلس پیامک‌های تخریبی را هدایت می‌کند که به اعتقاد من یک جریانی نمی‌خواهد دولت و مجلس در یک فضا تعاملی حرکت کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که محتوای پیامک‌های تخریبی تا چه اندازه معتبر بوده و آیا نمایندگان از صحت آن اطمینان خاطر دارند، افزود: برای نمایندگان مهم بود که از صحت پیامک تخریبی اطمینان حاصل کنند. بر همین اساس در جلسه‌ای که آقای فرهادی با اعضای فراکسیون توسعه داشتند این مساله مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه آقای فرهادی به ما اعلام داشتند که «ممکن است اسم من در نامه آمده باشد که در آن فضای سیاسی زمان امکان آن وجود دارد از اسم افراد استفاده شود ولی من به هیچ عنوان چنین نامه‌ای را امضا نکردم و بعد از انتخابات نیز هیچ فعالیتی نداشتم. البته تاقبل از انتخابات به عنوان یک چهره نظام رفتار کردم و با یکی از نامزدهای انتخاباتی همکاری داشتم که همین همکاری هم کاملا مشخص است.»

به گفتهٔ او، دوستانی که در مجلس نیز پیگیر این ماجرا بوده و مخالفت‌هایی را نیز درباره این موضوع با شخص وزیر داشتند به چنین نتیجه‌ای رسیدند که موضوع صحت نداشته است.

قادرمرزی با تاکید بر اینکه پیامک‌های تخریبی علیه فرهادی از‌‌ همان روز قرائت نامه معارفه ایشان به مجلس آغاز شد، اظهار کرد: البته پیامک‌های تخریبی علیه فرهادی در‌‌ همان روزهای ابتدایی بوده و بنده نیز فقط‌‌ همان پیامک تخریبی را علیه ایشان دریافت کردم.

این عضو کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که منابع اطلاعاتی این پیامک‌های تخریبی چه بودند، خاطرنشان کرد: در این پیامک‌های تخریب به صراحت نام یک خبرگزاری خاص یا جریان ویژه‌ای قید نکرده بود. اغلب این پیامک‌ها از سامانه‌های ۵ رقمی به تلفن همراه نمایندگان ارسال می‌شدند که در این میان نیز نام برخی خبرگزاری و نهاد‌ها نیز بعضا دیده می‌شود.

قادرمرزی در پاسخ به این سوال که پیامک‌ها تخریبی به چه نمایندگانی ارسال می‌شود، تصریح کرد: برای ارسال این پیامک‌ها گزینشی وجود ندارد که برای گروه یا دستهٔ خاصی ارسال شود. پیامک‌های تخریبی را برای تمامی نمایندگان ارسال کردند. البته امکان دارد که به دست چند نماینده به صورت اتفاقی نرسیده باشد ولی در گفت‌و‌گوهایی که با نمایندگان داشتم مشخص شد که این پیامک‌ها تخریبی به خیلی از نمایندگان ارسال شده است.

این نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که میزان پیامک‌های تخریبی علیه آقای دانش آشتیانی و نیلی احمد آبادی چگونه بود، تاکید کرد: پیامک‌های تخریبی علیه ایشان خیلی زیاد بود و این پیامک‌ها هر روز برای نمایندگان ارسال می‌شد. فرا‌تر از این دو وزیر پیشنهادی در ماجرای استیضاح آقای فرجی دانا نیز پیامک‌های زیادی ارسال می‌شدند که منابع اطلاعاتی این پیامک‌ها نیز عموما خبرگزاری‌ مثل ندای دانشجو و برخی نهاد یا ارگان‌ها بودند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیز فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مطلوب است، تصریح کرد: باید همکاری بین دولت و مجلس را تقویت کرده تا موجبات ارتقا کشور را فراهم کنیم. یکی از شاخصه‌های توسعه آموزش عالی است که تمام ابعاد توسعه در کشور را نخبگان و فارغ التحصیلان پوشش می‌دهد. کشور ما متاسفانه با معضل فرار مغز‌ها روبروست که وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای حل آن پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که پیامک‌های تخریبی تا چه اندازه بر آرای نمایندگان تاثیرگذار است، افزود: پیامکهای تخریبی اگرچه ممکن است تاثیر بر شخص نماینده نداشته باشد ولی قطعا نماینده را به شک می‌اندازد که این شک برای تصمیم گیری یک مرحله گذار خوب و یک قرارگاه بسیار بد است. فردی که به شک درباره چیزی رسیده باشد٬ لازم است که درباره آن موضوع به یقین برسد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که گردانندگان این پیامک‌های تخریبی چه جریان و دسته‌ای هستند، اعلام کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که جریانی خارج از مجلس پیامک‌های تخریبی را هدایت می‌کنند که به اعتقاد من یک جریانی نمی‌خواهد دولت و مجلس در یک فضا تعاملی حرکت کنند.

این نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که انتشار پیامک‌های تخریبی از چه زمانی در مجلس رواج پیدا کرد، گفت: از زمانی که مجلس نهم شروع شد در مناسبات مختلف تصمیم گیری بعضا چنین پیامک‌های ارسال می‌شدند ولی بعد از انتخابات ریاست جمهوری و معرفی کابینه به دولت متاسفانه فعالیت این رسانه‌ها شدید و در یک مسیر ابتکار و خطرناک متفاوت از گذشته دنبال شد. کما اینکه در بسیاری از موضوعات محتوای این پیامک‌ها فاقد اعتبار بوده و غیر مستند هستند.

کد N597184

وبگردی