آفتاب

مقابله با تروریسم محور رایزنی رئیس پارلمان عراق با مقامات اردن در امان

مقابله با تروریسم محور رایزنی رئیس پارلمان عراق با مقامات اردن در امان

رئیس پارلمان عراق در سفر خود به اردن با پادشاه و نخست‌وزیر این کشور دیدار و با آنها درخصوص روابط دوجانبه و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی عرب‌پرس، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در سفر خود به اردن با عبدالله دوم، پادشاه این کشور در امان دیدار و با وی در خصوص تحکیم روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین درخصوص راه‌های همکاری مشترک میان دو کشور و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در زمینه امنیتی، اتخاذ اقدامات برای یکپارچه‌سازی تلاش‌ها جهت مقابله با تروریسم و تحکیم امنیت و ثبات در تمامی منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند.

جبوری همچنین با عبدالله النسور، نخست‌وزیر اردن نیز در دفتر وی در امان دیدار و با وی درخصوص روابط دوجانبه و اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بحث و گفت‌وگو کردند.

النسور در این دیدار تاکید کرد: ما از دولت عراق حمایت می‌کنیم اما در امور داخلی این کشور مداخله‌ای نمی‌کنیم.

وی گفت: من اطمینان دارم اوضاع عراق بهتر خواهد شد و به زودی تروریست‌ها در عراق از بین خواهند رفت.

النسور همچنین اعلام کرد که تصمیم دارد به زودی سفری به عراق در راستای نشست‌های کمیته عالی مشترک میان دو کشور داشته باشد.

جبوری نیز تصریح کرد: اردن همواره در بدترین شرایط به عراق کمک کرده است و ما از اردن به دلیل میزبانی از آوارگان عراقی و ارائه کمک به آنها قدردانی می‌کنیم. جنگ‌ها همچنان ادامه دارد اما ما به تنهایی نمی‌توانیم به مقابله با این جنگ‌ها بپردازیم. اگر تروریسم در عراق از بین برود تمامی منطقه امن و از شر تروریسم رها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N597127

وبگردی