آفتاب

درگیری‌ها میان ارتش لیبی و نیروهای "فجر لیبی" در طرابلس

درگیری‌ها میان ارتش لیبی و نیروهای "فجر لیبی" در طرابلس

در حالی که درگیری‌هایی میان ارتش لیبی و نیروهای «فجر لیبی» در شرق و جنوب طرابلس رخ داد، منابع لیبیایی اعلام کردند که یک جنگنده فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» را در پایتخت هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع لیبیایی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان ارتش لیبی و گروه مسلح «فجر لیبی» در منطقه «تاحوراء» واقع در شرق طرابلس و همچنین منطقه «الکسارات» در جنوب پایتخت رخ داد که موجب فرار تعداد زیادی از لیبیایی‌ها از منازل خود شد.

این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که جنگنده‌ای عصر روز دوشنبه فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه» در طرابلس را هدف قرار داد که موجب کشته شدن دو غیرنظامی و ویرانی بخشی از دیوار پشتی فرودگاه شد.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که حمله این جنگنده به طور دقیق به هدف برخورد نکرد اما موجب ویرانی یک منزل و مسجد در منطقه و ایجاد رعب و وحشت در میان مسافران شد.

مقامات فرودگاه نیز پروازها را به طور موقت به فرودگاه مصراته در شرق طرابلس انتقال دادند.

این رخداد پس از گذشت سه روز از تهدید ریاست ستاد ارتش برای هدف قرار دادن فرودگاه‌ها و موسسات در طرابلس، سرت و مصراته اتفاق می‌افتد. پیش از این نیز جنگنده‌هایی ناشناس پایگاه‌های وابسته به «فجر لیبی» را هدف قرار داده بودند و آمریکا، مصر و امارات به دست داشتن در این حملات متهم شده بودند.

این در حالی است که درگیری‌های مسلحانه در کوه‌های «نفوسه» واقع در غرب لیبی همچنان ادامه دارد و این درگیری‌ها موجب کشته و زخمی شدن چندین تن از غیرنظامیان شده است. بیشتر ساکنان این مناطق نیز مجبور به فرار شدند.

همچنین چندین تن از فعالان موسسات مدنی و شهروندان لیبیایی در مقابل مقر هیات سازمان ملل در طرابلس دست به تظاهرات زده و هیات سازمان ملل را به طرفداری از برخی دولت‌ها در لیبی متهم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان رفتن برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی از این کشور شدند.

نیروهای ارتش لیبی به رهبری خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش که رهبری عملیات کرامت را در این کشور برعهده دارد از مدت‌ها پیش عملیات نظامی را علیه شبه نظامیان مسلح در این کشور از جمله فجر لیبی آغاز کرده و تاکنون توانسته اند مناطق زیادی را از کنترل آن ها خارج کنند.

پیشتر پارلمان لیبی گروه فجر لیبی را تروریست خوانده بود.

افراد مسلح فجر لیبی مناطقی را در لیبی به تصرف خود درآورده اند و همواره درگیری هایی میان آن‌ها و ارتش لیبی رخ می دهد.

انتهای پیام

کد N597116

وبگردی