آفتاب
دهقانی اعلام کرد

غیرمتعهدها خواستار عدم دخالت شورای امنیت در سایر ارکان سازمان ملل هستند

غیرمتعهدها خواستار عدم دخالت شورای امنیت در سایر ارکان سازمان ملل هستند

حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص گزارش سالانه فعالیت‌های شورای امنیت سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سفیر کشورمان در سخنانش گفت: بر اساس منشور ملل متحد اعضای شورای امنیت به نمایندگی از کلیه اعضاء مجمع عمومی وظایف خود را در زمینه صلح و امنیت بین‌المللی انجام می‌دهند لذا شورای امنیت باید همواره به مجمع عمومی پاسخگو باشد.

وی همچنین اظهار داشت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بارها نگرانی خود را از دخالت شورای امنیت در حوزه وظایف مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی بیان کرده اند چرا که شورای امنیت بعضا به موضوعاتی که نسبت به آنها مسئولیتی نداشته و در صلاحیت سایر ارکان سازمان ملل هستند، می پردازد.

دهقانی افزود: برگزاری جلسات و نشست های موضوعی در شورای امنیت در خصوص مسائلی که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی به شمار نمی روند، از دیگر موضوعاتی است که موجب نگرانی اعضا جنبش عدم تعهد است .

وی در پایان گفت : گزارش های سالانه مجمع عمومی همچنان بصورت مجموعه اطلاعات خام ارائه می شود که فاقد هرگونه توضیح و تحلیل و ارزیابی در مورد نقاط ضعف شورای امنیت در اجرای وظایف خود است . اعضای جنبش عدم تعهد بار دیگر خواستار بهبود کیفیت این گزارشها هستند.

انتهای پیام

کد N596925

وبگردی