آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار:

امید داریم فرهادی از سد مجلس گذر کند

امید داریم فرهادی از سد مجلس گذر کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با تاکید بر این‌که دانشگاه و جامعه دانشگاهی به ثبات نیاز دارد، تصریح‌کرد: هرچقدر هم که سرپست‌های خوبی برای وزارت علوم انتخاب شده باشد، اما فقط وزیر است که می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت به رشد بلندمدت علمی کشور کمک کند، لذا امید داریم که وزیر پیشنهادی علوم از سد مجلس گذر کند.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به این‌که چند وزیر پیشنهادی و روند کاری آقای فرجی دانا مورد نظر مجلس نبود و موفق نشدند که کسب اعتماد کنند، اما می‌توان انتظار داشت که آقای فرهادی این دفعه رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند. رای اعتماد به ایشان نمی‌تواند نفی کننده توانمندی و شایسته بودن افراد پیشین باشد، بلکه نشان‌دهنده نوع تعامل مجلس با دولت است.

وی ادامه داد: البته آقای فرهادی هم از شایستگی بالایی برخوردار هستند اما ما هنوز این فکر را داریم که اگر مجلس کمی با تأمل و تحمل با وزارت آقای فرجی دانا برخورد می‌کرد، قطعا" در مدت زمان آتی شاهد رشد علمی دانشگاه‌ها و هم شاهد ترویج طراوت و خروج رخوت از این فضای علمی می‌شدیم، متأسفانه مجلس تحمل آقای فرجی دانا را نداشت.

این فعال سیاسی با اشاره به سوابق و تجارب وزیر پیشنهادی علوم، یادآور شد: جامعه دانشگاهی زمان جنگ شهادت می‌دهند در آن مقطع زمانی که شرایط سختی بر کشور حکم‌فرما بود، آقای فرهادی به خوبی توانستند از پس وزارت برآیند. در دولت آقای خاتمی نیز ایشان به عنوان وزیر بهداشت معرفی شدند که خودشان پزشک بودند و با فراز و فرود کارهای دولتی آشنایی داشتند.

وی همچنین افزود: نمی‌شود که آقای فرهادی را به صرف حضور در دولت اصلاحات، اصلاح‌طلب نامید؛ چرا که اگر این‌گونه فکر کنیم باید آقای مظفر را نیز اصلاح‌طلب بدانیم. ایشان فردی میانه‌رو است که در شرایط فعلی می‌توانند برنامه‌های دولت در وزارت علوم را به انجام برساند. تحلیل من این است که ایشان از سد مجلس عبور خواهند کرد و کشور خواهد توانست از توان ایشان در مدیریت وزارت علوم بهره ببرد.

نیشابوری با بیان این‌که فرهادی گزینه مورد نظر اکثر نمایندگان مجلس نیز هست، گفت: او هم از نظر مذهبی، هم از نظر اجرایی و از نظر سابقه و در این چند وقت اخیر نیز در مدیریت هلال احمر نشان داده که توان مدیریتی بالایی برای کشور دارد. با توجه به صحبت‌های نمایندگان مجلس نیز می‌توان حدس زد که بخش اعظم نمایندگان به او رأی خواهند داد.

وی غیبت وزیر برای وزارتخانه علوم را آسیب‌زا دانست و اظهار کرد: در این مدت که وزارتخانه علوم بدون سرپرست اداره شد، ضربه‌های زیادی به جامعه دانشگاهی وارد شده است. با این‌که سرپرست‌های خوبی برای این وزارتخانه انتخاب شدند، اما همه می‌دانند که سرپرست امکان برنامه ریزی بلندمدت را ندارد. اگر مجلس به آقای فرهادی رأی بدهد ایشان می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به فکر توسعه علمی کشور باشد.

این عضو حزب اسلامی کار همچنین افزود: در حال حاضر تکلیف بسیاری از دانشگاه‌ها با روسا و یا سرپرست‌هایشان مشخص نیست. وزارت علومی‌ها توان برنامه‌ریزی بلند مدت برای رشد علمی را ندارند. قاعدتا" وزیر بعدی باید به فکر سال‌های تحصیلی 94 و 95 نیز باشد و برنامه‌هایی را جهت جهش علمی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌ها داشته باشد. دانشگاه به حلقه‌ای واسط میان فضای علمی و محیط کار و صنعت نیاز دارد. یک وزیر باتجربه می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

انتهای پیام

کد N596871

وبگردی