آفتاب

ارسال دومین پاکت حاوی سم برای یکی از وزرای جمهوری چک

ارسال دومین پاکت حاوی سم برای یکی از وزرای جمهوری چک

یک مقام جمهوری چک اعلام کرد که پاکتی برای وزیر دارایی این کشور فرستاده شده که حاوی مواد سمی بوده است. این دومین اقدام از این نوع طی یک هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رادک پوکورنیک، سخنگوی موسسه ملی حفاظت در مقابل حملات بیولوژیکی، هسته‌ای و شیمیایی جمهوری چک اظهار داشت: آزمایش‌های انجام شده بر روی یک پاکت مشکوک که برای آندری بابیس، وزیر دارایی جمهوری چک فرستاده شده نشان داد که این پاکت حاوی حجم زیادی از یک سم خطرناک بوده است.

پوکورنیک از دادن جزییات بیشتر درباره این پاکت که روز پنجشنبه دریافت شده خودداری کرد.

همچنین آزمایشات انجام شده از سوی این موسسه مشخص کرد، پاکتی که روز سه‌شنبه گذشته برای میلان چووانچ، وزیر کشور جمهوری چک فرستاده شده، حاوی میزان مرگباری از یک ماده مشابه سم سیانور بوده است. هر دو پاکت پیش از آنکه کسی آنها را باز کند، شناسایی شدند.

هنوز مشخص نیست که چرا این دو وزیر جمهوری چک هدف چنین اقدامی قرار گرفته‌اند اما به گفته چووانچ این اقدام احتمالا مربوط به برخورد دولت با باندهای مواد مخدر یا کمک به نیروهای کرد در جنگ با داعش در عراق است.

ماه سپتامبر وزارت امور خارجه، مقر کابینه و همچنین دفتر ریاست جمهوری چک نیز پاکت‌های مشکوکی دریافت کردند اما به گفته مقامات، این پاکت‌ها حاوی سم نبودند.

انتهای پیام

کد N596704

وبگردی