آفتاب

لیتوانی از اوکراین حمایت نظامی می‌کند

لیتوانی از اوکراین حمایت نظامی می‌کند

رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که لیتوانی قصد دارد از اوکراین کمک نظامی به عمل آورد تا به این کشور در جنگ با جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با این حال مشخص نشده که آیا لیتوانی به پیروی از آمریکا تنها به اوکراین تجهیزات نظامی غیرکشنده خواهد داد و یا کمک تسلیحاتی به عمل خواهد آورد.

این درحالی است که کشورهای عضو ناتو چندان تمایلی به کشیده شدن به جنگ با روسیه از طریق مسلح کردن یک کشور غیرعضو ندارند.

پترو پروشنکو، رییس جمهوری اوکراین پس از مذاکراتش با دالیا گرایبوسکایته، رییس جمهوری لیتوانی اظهار داشت: ما درخصوص محموله‌های کمک نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین توافق کردیم.

وی در کنفرانس خبری مشترکی گفت: این یک کمک واقعی به اوکراین خواهد بود.

رییس جمهوری لیتوانی نیز درخصوص جزییات این کمک‌ها گفت: اوکراین همه حمایت‌هایی که برای لیتوانی مقدور است و آنچه که لیتوانی دارد را دریافت خواهد کرد.

پیش‌تر اوکراین کشورهای ناتو را تحت فشار قرار داده بود تا به این کشور کمک تسلیحاتی کنند تا بتواند از خود در مقابل حملات جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه دفاع کند.

چند روز پیش جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا بر حمایت قدرتمند از اوکراین در مقابله با روسیه تاکید کرد اما پیشنهاد کمک‌های نظامی بیشتر از اوکراین را نداد هرچند که یک محموله رادارهای آمریکایی قادر به شناسایی منبع آتش خمپاره‌ای در حال ورود به اوکراین است.

انتهای پیام

کد N596695

وبگردی