آفتاب
رییس دانشگاه علوم قضایی:

نیازمند توسعه روابط با کشورهای مسلمان هستیم

نیازمند توسعه روابط با کشورهای مسلمان هستیم

رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: در حال حاضر قصد توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای مسلمان را داریم تا بتوانیم همه با هم در یک راستا حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر شریعت باقری ضمن خوشامدگویی به رئیس دستگاه قضایی قطر خاطرنشان کرد: امیدوارم که این حضور به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و قطر کمک کند. امروز نیازمند توسعه روابط به خصوص با کشورهای همسایه و مسلمان هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای مسلمان منطقه به یکدیگر نیازمند هستند و همه در یک راستا حرکت می کنیم. علاوه بر روابطی که بین کشورها ایجاد می‌شود کشورها به برقرای رابطه از نظر قضایی نیز نیاز دارند.

رییس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: البته در یک دهه گذشته با شمار زیادی از کشورهای منطقه از جمله قطر موافقنامه‌های قضایی امضاء شده است. در واقع این همکاری ها هر چه قدر توسعه پیدا کند باز هم کم است.

شریعت باقری گفت:‌ درقانون اساسی وزیر دادگستری رابط قوه قضاییه با قوای دیگر است. در یک کلام به لحاظ ساختاری قوه قضاییه حداکثر استقلال را دارد اما باز هم در کشور مطرح است که قوه قضاییه به استقلال بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N596652

وبگردی